Inför resan

Strax efter att Fredrick hade börjat igen efter semestern så ringde han mig en dag när han var på väg hem och sa att han hade en överraskning till mig, eller till oss som han ändrade sig till. Okej, och vad kan det vara för något? Man började fundera ganska mycket på vad det skulle kunna vara men kom inte fram till något bra så när han kom hem vart man väldigt nyfiken på vad det kunde vara. Så när han berättade att vi skulle ut och resa så trodde jag han inte först. Han är ganska duktig på att skoja min sambo så det är svårt ibland att veta när han är allvarlig eller inte. Men tillslut trodde jag han. Det var hans jobb som bjöd sina anställda och deras respektive på en resa, en resa till Puerto Rico, Gran Canaria. 

Detta fick vi ju veta när jag fortfarande var gravid med Julia men det var ju självklart att hon fick följa med då hon skulle vara så liten så det skulle inte gå att någon passade henne inne vecka. William och Philippa fick vara hos farmor och farfar då skola och förskola skulle börja igen lagom när vi skulle åka. Men dom får följa med en annan gång istället.

 Jag som aldrig vart utomlands på det sättet och heller aldrig flugit  började ju tänka en del och fundera på hur det skulle gå. Har innan bara vart i Norge, Danmark och Tyskland. Självklart är det ju utomlands det med men miljön och så är ju ändå väldigt likt det här hemma så det känns inte så långt bort. Men Gran Canaria är ju verkligen något helt annat mot våra gröna marker och skogar. 

Vi fixade pass till oss ganska snabbt så att det skulle va avklarat. Sen fixade vi lite annat som var bra att ha när man reser. En ny resväska fick inhandlas och vi provpackade lite då jag och Julia skulle dela väska. Kläder sågs över och lite nya kläder fixades.

När vi kom in i slutet av december började man förstå att det var inte långt kvar tills vi skulle åka. Det kändes konstigt att det snart äntligen var dags att åka. Väskorna packades helgen innan så det skulle vara klart och bara det sista som man fortfarande behövde skulle behövas packas samma dag. Väskor till William och Philippa skulle oxå packas så det va mycket tvättande och packande innan. 

Vi hade valt att ta in på Landvetter AirPort hotell dagen innan vi skulle flyga då vi annars hade behövt upp så väldigt tidigt och behöva väcka skjutsen så tidigt oxå. Hade behövt att åka runt 02 tiden då planet skulle gå 8.20. Men man skall ju vara där minst en timme innan för incheckning och så, så det kändes bättre att sova nära så det skulle räcka med att vakna vid 05 så man han äta frukost i lugn och ro och sen även kunna checka in i lugn och ro. Det var verkligen värt det känner man så här i efterhand för det blev inte stressigt utan vi kunde göra allt i godan ro. 

Om resan berättar jag i ett eget inlägg 🙂

Kommentera här: