Provocerande

Jag brukar inte va den som lägger allt för många ord om rasism och så men denna klisterlapp jag såg idag när jag slängde skräp va provocerande och gjorde mig så arg. Jag kan förstå att många tycker att flyktingarna har kommit hit och tagit över vårt land och våra jobb men detta är ändå att gå för långt tycker jag. Vad hade vi gjort om vi hade haft krig här? Jag hade då inte stannat. Jag hade gjort allt i min makt för att skydda min familj och om det betyder att jag måste ta med dem till ett annat land så hade jag gjort det för att få chansen att leva mitt liv med dom och se mina barn växa upp. Så att kalla någon för feg när man inte ens har vart i dennas situation är så jäkla fegt. Kan nästan lova till 100% att dom som gjort denna lapp hade flytt själva om det hade vart krig här. Blir så arg. 

Ja det har väl inte helt fungerat så bra i vårt land med alla flyktingar som kommit. Man hade säkert kunnat göra på många andra sätt för att hjälpa och ta hand om dessa människor. Men nu är det som det är och istället för att gnälla och fortsätta terrorisera dessa människor för att dom kommer från ett annat land, har annan tro, annan hudfärg, annat språk med mera känns bara så jäkla idiotiskt rent ut sagt. Dom är precis som vi. Sen att man kommer hit och förstör och bråkar och har sig är inte rätt. Men dom flesta  som kommer hit vill allt ha ett vanligt svenssonliv precis som vi. Dom vill ha bostad, familj, bil och ett jobb. Så istället för att hålla på bråka och förstöra för varandra är det väl så mycket bättre att vi alls hjälps åt och är snälla mot varandra. 

Våra barn bryr sig inte om vad andra barn har för hudfärg, språk eller religion. Dom ser en människa precis som dom själva. Såg bevis på detta senast bara för nån timme sen när jag lämnade Philippa på dagis. Där sprang hon fram och kramade sin kompis som råkar ha ett annat ursprung än hon själv. Men inte bryr hon sig om det. Hon ser en vänn.  Jag tycker vi skall lära oss av våra barn för dom gör som sagt ingen skillnad på mig och dig...

Denna satt på en återvinningscontainer


Kommentera här: