Hej foglossning och första rörelserna

För ett par veckor sedan började jag misstänka att foglossningen var på gång. Var dock svårt att avgöra om det va det eller bara all värk från ryggen som spökade. Har en del problem med höfterna sen ett år tebax på grund av ryggen. Så va inte helt lätt att avgöra vilken värk det va. Men nu är jag säker. Märker av det särskilt om jag sitter med benen brett i sär som det lätt blir när man sitter på golvet och leker med Philippa eller nr man gosar med hunden så får tänka mig för hur jag sitter. När jag ligger på rygg älskar jag att ligga med ett ben upp och ett åt sidan. Det går inte heller längre. Märker även när man står och går en del att det värker en del. Men om det ligger kvar på denna nivå så är det trots allt uthärdligt som tur är. 



Nåt mycket roligare är att jag har börjat märka av det lilla pyret i magen nu. Började lite förra veckan men va lite svårt att avgöra va det var först om det bara se gaser i magen eller om det faktiskt var det lilla pyret. Känner inte av det klassiska bubblet/fjärilssprattlet utan detta känns lite mer som ja, jag vet inte riktigt hur man skall förklara det, men som att magen är lite orolig och att det känns som det buffas långt långt bort. Nu när jag sitter här och skriver kan jag känna hur det rör sig 😍 Det är så jäkla mysigt så det går inte att förklara. Som man längtar efter att få känna kraftigare rörelser nu 🙈



Just nu längtar vi efter alla fina vitsippor här hemma såvi kan ut och plocka fina buketter 😊

Kommentera här: