Sömnlös natt

Ja denna natt har verkligen inte bjudit på många timmars sömn. Vaknade 01.40 av att jag behövde gå på toaletten. När jag kommer tebax till sängen hör jag hur Philippa får en rejäl hostattack och vet att hon snart kommer vakna av hostan och kommer in till mig. Mycket riktigt. En stund senare kom hon in. Hon domnade om direkt men själv låg man helt klarvaken. Gick verkligen inte att somna om då hjärnan gick på högvarv. Bättre blev det ju inte av att Philippa snurrade runt som rena elvispen och så blev det så varmt i sovrummet. Sist jag kollade på klockan vart den 04.48. Så nån gång efter det lyckades jag somna om igen. Sen vart det ju dax att vakna kl 06 så idag lär man vara trött. Men tror trögheten slår till sen när man kommer hem och tar det lugnt. Skall iväg på roligheter efter jag lämnat William i skolan 😉




Kommentera här: