Första snön

Idag faller första snön sakta ner mot marken. Så mysigt och avslappnande att ligga och titta på. När jag åkte hemifrån strax innan halv tre idag tyckte jag att det såg ut som några snöflingor som föll men va väldigt svårt att avgöra först. Men ju närmare jag kom Kungshamn ju fler snöflingor kunde man se. Efter en timme när jag satt i soffan hemma hos Sofia så såg vi helt plötsligt ut och såg hur mycket det snöade. Vi blev ganska glada och något smått överraskade, särskilt när man kunde se att det faktiskt låg lite snö kvar på marken. Men den som blev gladast av av snön va nog Philippa. Hon blev helt överlycklig över att det snöa när vi gick ut och hon upprepade flera gånger "Snö, snö, snö" när hon försökte fånga snöflingorna. Att hoppa in i bilen för att åka hem va inte alls roligt tyckte hon. Hon ville helst bara vara ute och fånga snöflingorna.

En sån glad tjej så det gick knappt att fånga glädjen på bild 😂

När vi kon hem så ville hon inte heller gå in så jag stannade ut med henne en liten stund innan vi gick in för att göra lite mat. Alltså den glädjen hon utbringade va så otroligt rolig att se för hon har ju inte sett snö förr. Eller ja, det snöade ju förra året oxå men då va hon ju inte så gammal så har svårt att tro att hon har koll på vad det är. Men med tanke på att hon älskar Elsa och allt som har med Frostfilmen att göra så är det ju inte så konstigt att hon har koll på snö heller 😉

Kommentera här: