Sovrumsinspo

Det är ju inte bara barnens rum man vill fixa med när vi flyttat utan även vårt sovrum. I vårt sovrum skulle jag vilja ha lite mer åt det romantiska hållet men med blåa/turkosa toner. Sängen har vi redan beställt så nu är det resten som skall fixas eller ja resten får ordnas när vi närmar oss flytten. Men tänkte iallafall dela med mig av lite inspiration så länge :)
 
 
Älskar denna tapet som kommer från Borås tapeter och heter Magnolia.
 
 
Denna tapet från Rusta älskar jag oxå. Gillar verkligen färgerna. Det skall bara vara som en fondvägg bakom sängen. Resten av väggarna vill jag ha vita.
 
 
Sängen har vi redan beställt och kommer i från Trademax. Denna heter Superior och är i storlek 180x200 cm
 
 
Dessa sängbord från Ikeas serie Hemnes skulle jag vilja ha. 
 
Antingen skulle jag vilja ha denna byrån även den från Ikeas Hemnes serie
 
 
Eller denna storleken. Beror lite på hur lång väggen är. Vet ju att dörren går in mot den sidan av väggen där jag hade tänkt denna i sånna fall. Vi får se vilken det kan bli :)
 
 
Dessa sängkläder från H&M hade jag gärna bäddat med. Älskar färgen och deras sängkläder är så mjuka och sköna att sova i :)
 
 
En sån här ljusslinga skulle jag lätt vilja ha i var och vart annat rum. Älskar dom. Finns lite var stans att köpa. Men just denna hitta jag hos Ebbes butik.
 
 
Dessa lampor, även dom från Ikea, skulle jag vilja ha. Tycker dom ger ett lagom romantiskt intryck. 
 
Men gillar även dessa lampskärmst. Så får se vilka det kan bli
 
 
Dessa ljusstakar fyndade jag i vintras för 5 kr styck på blomsteraffären här hemma. Har vart ute efter sådana ett tag. Dock funderar jag på om man skulle spraymåla dom i en annan färg. Dom är ljusare rosa än vad som syns på bilden. Men vi får se. Tänkte att dom antingen skall få stå i fönstret eller så hamnar dom på byrån
 
Ja som ni ser så gillar jag Ikea. Men dom har mycket fint att välja på till bra priser. Finns något för alla att välja på precis som det skall vara tycker jag. Det blir spännande att se va det blir av det hela när flyttlasset gått. Kanske känner för något helt annat när vi väl har flyttat. Men det tror jag inte. Har kikat på och drömt om många av sakerna i flera år men aldrig kommit så långt som att köpa och göra verklighet av drömmarna. Men nu borde det väl ändå va dax ;) Hoppas jag kunde inspirera dig lite oxå :)

Kommentarer:

1 elin stridh:

men så fina saker! :) och nyanser! älskar den blommiga tapeten!

Svar: Ja visst är det fina saker :) Hoppas bara plånboken säger detsamma X)
Iréne

Kommentera här: