Älskade Pyret

Älskade lilla Pyret!
 
När jag väntade din storebror William skrev jag ett litet brev till han och det tänker jag även göra denna gången till dig.
 
Jag har alltid velat ha många barn men jag började inse när jag kämpade för att få din bror att jag nog aldrig kommer få många barn. Jag trodde länge att jag aldrig ens skulle få uppleva det fantastiska med att få bli mamma och det såg länge väldigt dystert ut. Men så efter många år så fick jag äntligen chansen att få bli mamma och jag var så otroligt glad. Kallade William för mitt lilla mirakel då han verkligen blev som ett mirakel då jag hade börjat misstro att jag nån gång skulle få bli mamma. Men så kom han då till världen och lyckan var total. Jag fick äntligen bli mamma. Hoppet tändes och jag och Williams pappa försökte snabbt igen att få ett syskon till William. Men det blev inga mer barn för vår del. När jag och Williams pappa sen bestämde oss för att gå åt var sitt håll så slocknade hoppet om att en dag få en chans att få bli mamma ännu en gång och jag började acceptera att jag bara skulle få ett barn.
 
När jag och din pappa träffades så pratade vi mycket om det här med barn och vi bestämde tillsammans att vi inte skulle skaffa några barn. Mycket oxå på grund av att jag visste att jag hade så svårt att bli gravid. Så vi bestämde som sagt att vi var nöjda med varsitt barn. Dina bröder William och K. Men det hände något som varken jag eller din pappa trodde skulle hända. Du blev till... Du kom som en total chock för oss båda. Jag som trodde att jag inte skulle få bli mamma igen och pappa som var nöjd med att fått en son, storebror K, och sen William som bonusbarn. Men så kom du och vände vår värld upp och ner.
 
Känslorna över att få veta att vi skulle få dig tillsammans var till en början lite svåra att först hantera. Särskilt för mig. Jag hade ju intalat mig själv och acceptera att jag inte skulle få flera barn och så kommer du och vänder min värld totalt upp och ner. Men jag blev oxå från första stund så otroligt glad för äntligen, äntligen så skulle jag få chansen att åter igen få bli mamma igen. Min glädje över beskedet att du fanns där inne i min mage och växte dig större för var dag som går det går inte ens att beskriva hur glad jag blev. Tårarna började rinna av glädje och jag ville bara få skrika ut till hela världen att jag skulle få bli mamma igen. Min stora dröm skulle äntligen få slå in att få bli mamma igen och det till just dig.
 
Från första stund som vi fick veta att du fanns där inne började tankarna snurra. Vad är du för en liten krabat där inne? Är du en pojke eller en flicka. Hur kommer du se ut? Kommer du bli lik mig eller lik din pappa? Eller kommer du bli lik nån av dina bröder? Kommer du få brunt, rött eller blont hår? Vilken färg kommer du få på ögonen? Blå, bruna eller gröna? Ja det var många frågor som direkt kom och dessa frågor funderar man på hela tiden. Men det jag vet att oavsett vem du är och hur du ser ut så är du älskad från första stund.
 
Din storebror William frågade många gånger om jag inte kunde skaffa ett syskon för han ville så gärna ha en lillebror eller lillasyster. Vad det blir spelar ingen roll bara han fick ett syskon. Jag försökte förklara för han flera gånger att det inte är så lätt för mig att få barn sen behövde jag ju hitta en ny kille som skulle vilja skaffa ett syskon till dig tillsammans med mig och det är inte så lätt. Men jag och pappa bestämde oss ju för att inte försöka skaffa några syskon. Så den dagen jag berättade för din storebror att han äntligen skulle få sin önskan uppfylld så blev han så otroligt glad. Han skulle äntligen få bli storebror och från den dagen så har han vart så snäll och omtänksam. Han frågar ofta hur det går med dig där inne i magen och om du mår bra. Han säger att jag skall vila och ta det lugnt så att du mår bra men även så att jag mår bra och orkar bära dig där inne i magen. Han kommer bli en så bra storebror till dig och han längtar så efter få hjälpa till med dig.
 
Men det är inte bara jag, pappa och dina bröder som väntar och längtar efter dig. Det är så många andra som oxå längtar och väntar på dig. Många som precis som jag trodde att jag aldrig skulle få några fler barn. Men jag kan säga att din mormor och din moster Helen faktiskt aldrig gav upp hoppet utan hoppades hela tiden på jag en dag skulle få en liten bebis till. Så vi är många som längtar efter dig och vi räknar alla ner till den dagen du kommer. Till den dagen vi äntligen får veta vem du är och hur du ser ut.
 
Tankarna på om du är en pojke eller flicka pendlar en del för mig. Din far säger att du är en pojke för män gör män. För mig kändes det som att du i början var en pojke men nu känns det mer som att du är en flicka just nu och det beror mycket på att jag har drömt väldigt mycket om att du är just en tjej och att denna graviditet är helt olik den med din bror. Sen är det många andra som oxå tror att du är en liten tjej. Men oavsett om du är en pojke eller flicka så älskar vi alla dig precis lika mycket ändå. Du är vårat lilla mirakel. Vårat lilla Pyre.
 
Mamma älskar och längtar så mycket efter dig <3

Kommentera här: