Lilljulafton

I måndags var vi i Strömstad och firade lilljulafton med mamma, pappa, mormor, brorsan, hans dotter Wilma, lillsyrran och hennes kille. Att få fira julafton tillsammans med våra nya familjemedlemmar F och K var riktigt underbart och att få ha William denna jul hos mig har vart fantastiskt. 
 
Barnen hemma var lite otåliga så vi åkte iväg vid 11 tiden och passade på att handla revbensspjäll och två andra saker vi skulle ha med oss innan vi kom till mamma och pappa. På Ica träffade vi på familjen Johnsen. Alltid lika kul att se dom och Rebecca med bebismagen. Tänk inte så långt kvar innan dom blir fyra :)
 
När vi kom fram lämnade jag av familjen och hämtade upp Helen för att vi skulle åka och fixa strumpbyxor till henne och champagne till pappa samtidigt som vi skulle hämta upp mormor. 
 
Mamma och brorsan hade oturen att jobba fram till 3 så dom fick vi vänta på. Men medans vi väntade på dom hade vi andra de trevligt :)
 
 
Barnen satt som ljus och kollade på Hitta Nemo. Älsklingen va helt inne i att spela ;)
 
Mamma, jag och lillsyrran fixade till de sista på maten innan vi alla kunde sätta oss ner och njuta av all den goda julmaten. 
 
 
Brorsan lyckades övertala mig att smaka på detta och fy f*n va äckligt de smaka detta blir verkligen första och ända gången detta avsmakades för min del. Att folk ens kan dricka det. Blä...
 
När alla var övermätta och belåtna så var det dax för dagens höjdpunkt. Julklappsutdelningen :)
 
 
Varje år säger vi att vi inte skall köpa så många julklappar. Men konstigt nog så blir det alltid väldigt många. De fanns typ 15 till som inte syns på bilden.
 
 
Peter hade äran att läsa på alla julklapparna och Wilma va den dom hade äran att få dela ut dom i år :)
 
 
Några glada och så fina barn <3
 
 
En glad lillasyster :)
 
 
Wilma delar glatt ut paket till Christian
 
 
Mormor/gamelmormor hade vart snäll i år och fick många paket 
 



Helen med den obligatoriska räcka ut tungan och se lite arg ut på bild måste man ju ha med ;)
 
 
När alla julklappar var öppnade tyckte Wilma, Peter och William som klänger runt Peters ben att de va dax för en liten svängom 
 
 
Fina älsklingen och K
 
Efter lite dans och vila efter maten så var det dax för lite kaffe och fika innan de va dax för oss att dra oss hem till Väjern igen. Brorsan lyckades få i mig lite whisky oxå. Fast denna gången var jag inte svårövertalad då jag själv ville smaka. Kom fram till att jag inte är någon whiskyälskare. Fy de va verkligen inte gott de heller. Just denna var med riktigt rökig smak och de kändes verkligen när man drack den
 
 
Inget för mig nej. Något för den som gillar whisky kanske? 
 
Trodde nästan att barnen skulle somna på vägen hem men nä de gjorde dom faktiskt inte. Men väl hemma somnade dom gott. Jag och F bänkade oss istället framför tvn och spelade på Bingo Lottos uppesittarkväll. Blev faktiskt vinst. 2 stycken nyråslotter. F var nära på att vina resa. Men nära skjuter ingen hare :p Nu vet vi iallafall vad vi skall göra på nyår ;) Vi orkade inte va vakna tills de va slut utan vi slocknade båda väldigt gott i sängen vid 23:30. 
 
Tack alla inblandade för en riktigt trevlig och lyckad dag :)

Kommentera här: