Söndag!



I går vaknade man med stor lust att baka. Kanske inte ett så smart drag när de va så varmt ute. Men va bara tvungen när jag blev så sugen. Började med att baka frukost frallor med solrosfrön. När dom stod på första jäsningen så fick jag sån lust att baka kanelbullar så de fick de oxå bli. Varmt i köket vill jag lova att de va men de va de värt när man väl sen va färdig. För gott va de. Först blev de provsmak på varsin fralla. William tog ett bett men sen ville han inte ha mer. De va ju solrosfrön i. Då går de ju inte att äta tyckte han. Han som äter de annars. Dom får sina ider dom små liven ;) Å efter de fick de bli provsmak på kanelbullarna å självklart med ett glas kall mjölk till ;) Medans jag va inne å baka så va Daniel å William ute å rensade i rabatterna så de blev fint där me =) 

Efter fikat gick Daniel ut å tog de sista i rabatten medans jag klippte William. Å lagom till jag va färdig med William kom Daniel in så passade på klippa han med. Efter de blev de in i duschen för å få bort allt hår å samtidigt lura William till att duscha. Går bättre å bättre, men håret e han fortfarande stor motståndare mot att ta.

Samtidigt som jag höll på att baka passade jag på att fixa maten. Enkelt fick de bli en sån fin å varm sommardag som de va igår. Hade en temp i skuggan på 25.6 grader. Inte illa =) Blev pastasallad.

Vi tog med oss salladen å en påse med nybakade kanelbullar å åkte till mamma å pappa. Satt ute å åt å vi alla bara satt å njöt. Helen som kom hem från Koster strax efter att vi hade kommit va helt lyrisk å berättade om allt kul dom hade haft för sig där ute på Koster. Vi kom dit vid 19 tiden å åkte vid 22 tiden. Blev nästan helt chockad när jag såg att klockan va halv 10 å de va ju så ljust å varmt ute. Va fortfarande 20 grader ute vid 22 tiden. Fantastsikt. Fint väder, god mat å trevligt sällskap. Detta e livet =)

William fick ett av pappas gamla fiskespön som han hade tänkt å slänga när han ändå inte hade tänkte att ha kvar den. William va överlycklig. Han som älskar att leka att han e ute å fiskar =) De fiskespöt lekte William för fullt med resten av kvällen vi va hos mamma å pappa. 



Kommentera här: