Tråkdag

Idag har de vart en ganska seg å tråkig dag. Hade de inte vart att jag hade vart uppe på Nordby igår så hade jag å William nog åkt upp dit idag. Kanske hade passat på att köpte ett par skor till han oxå då men men. Fick ett par till mig själv iallafall igår som va mest akut. Å fick fyndat regnkläder till William oxå. 2 stycken för 99 kr blev de. Sånt gillar man ;)

William å jag har annars bara spenderat dagen i soffan framför tvn. Påskpysslat har vi fått gjort lite. Några kycklingar fick lite gul färg å imorgon skall dom få vingar å näbbar om vi hinner innan vi skall åka till Trollhättan. Skall köra mamma så hon kan hämta den nya hunden dom skall ha.

Ikväll fick jag även klippt William. Skulle bara snygga till virveln lite gran men sluta med att jag klippte allt. Blev ganksa nöjd. Efteråt lyckades jag lura in han i duschen med att han skulle få hjälpa mig att tvätta bort allt hår. Så in i duschen fick jag han med tshirten på. Å han lyckades faktiskt tvätta huvudet på sig själv med vattenslangen utan allt för mycke tårar. Hoppas att detta kan bli vändningen på hans hat mot duschen. E ganska jobbigt att duscha han annars då man i princip får tvångsduscha han. Inte roligt. Så nu håller vi tummarna på att detta skall vända.

Imorgon skall jag å William som sagt hjälpa mamma med att åka till Trollhättan å hämta hem deras nya hund. Annars blir de en ganska lugn dag. Å jag hoppas verkligen att vädret blir mycke bättre än dagens grå å dimmiga/disiga väder.

Nu skall de fortsättas med mys i soffan fast med min stora älskling istället för min lilla som sussar sött i sängen.

Natti natt =)

Kommentera här: