Barnmorskebesök

Idag var det dags för andra besöket hos barnmorskan. Va samma barnmorska som jag hade när jag väntade Philippa och det va kul att träffa henne igen och hon blev så glad att se att jag skulle ha en till. Detta va del två av inskrivningen så denna gången var det dags för lite prover och blodtryck. Blodsockret låg bra även om det va lite högt. Men hade ju precis ätit frukost så inte så konstigt. Blodvärdet var ganska lågt det med. Men såg att när jag va i vecka 13 med Philippa hade jag 104 så detta va trots allt bättre än sist. Men skall vänta med att ta järntabletter tills vi fått svar på hur det ser ut med järndepåerna. Philippa var med och charmade barnmorskan totalt. Hon va lugn och snäll och va helt fascinerad över när jag skulle ta blodproverna. Roligast tyckte hon att det var när jag fick ett plåster. Tokunge. Nu är det inget besök först vi har kommit in i vecka 25 och då är vi inne i juni. Så väldigt långt kvar till nästa gång. Men tur man skall få se det lilla livet om typ 6 veckor iallafall 😉

Värden i vecka 12 (11+0) 

Hb 113
Blt 135/80
Socker 7,5
Vikt +1 kg

Kommentera här: