Barnrumsinspo till tjej

I slutet av graviditeten med Philippa så kom den där boakänslan och man ville göra det mysigt och fint till henne. Nu visste vi inte va det var för nån liten som gömde sig där inne så man ville välja något som va neutralt. Nåt stort kunde det inte va heller eftersom hon har en liiiten hörna i vårt rum. Så ett hemmagjort vimpelspel fick det bli. Sen va tanken att köpa en liten tavelhylla och ha någon bok på och kanske något litet gosedjur. Men jag kom inte längre än till vimpeln ;)
 
Men nu skall hon få ett eget rum och man börjar kunna tänka på hur det skall se ut. Via Instagram, Pinterest och bloggar kan man hitta mycket inspiration men även via tex Jollyroom och Lekmer. Så har fått en hel del inspiration nu och tänkte dela med mig av lite av det jag funderar på till hennes rum :)
 
 
När jag såg denna tapeten från Rusts när jag var gravid visste jag att denna skulle jag vilja ha i bebisens rum en dag. Så ja nu när Philippa skall få eget rum kommer denna tapet inhandlas och sättas upp som fondvägg. Resterande väggar har vi pratat om att måla rosa. Faktiskt inte min idé men kan tänka mig en matchande rosa färg på övriga väggar.
 
 
Någon förvaring till Philippas kläder behövs och då hittade jag faktiskt denna från Ikea och som just nu finnd till nedsatt pris för alla Ikea family medlemmar. Typiskt att hon inte skall få eget rum först i juni. Men får hoppas den är på bra pris då oxå ;)
 
 
När jag var inne på H&M Home så såg jag dessa små förvaringsböcker/boxar och blev direkt förälskad i dom.  Och visst skulle dom göra sig fint på en hylla eller kanske i fönstret. Kanske ett ställe att samla napparna på ;)
 
 
Förvaringsmöjligheter kan man nog aldrig få nog av. Denna korgen från H&M hade vart fin att ha alla gosedjur i sen. 
 
 
Även denna från H&M fast i en mindre variant
 
 
När jag var liten så ville jag ha en sänghimmel. Det är något jag även idag skulle kunna tänka mig. Så mysigt och romantiskt på något sätt. Så en sån här eller liknande kommer jag att skaffa till Philippa och hänga ovanför hennes säng. Just denna hitta jag inne på Miniroom
 
 
Ett sånt här tält skulle jag vilja ha till henne. Tänk så mysigt att bulla upp med lite kuddar och en ljusslinga och ha som en liten läshörna. Ja vi får se vad som får plats i hennes rum. Hittade denna inne på Miniroom
 
Dessa hushyllor från butik Nummertio är ju bara hur fina som helst. Har funderat länge på att skaffa en till Philippas lilla vrå. Men kanske blir det sen i hennes egna rum som det kommer upp nån sån här på väggen. Såg att Panduro oxå har sådana här som man kan måla själv. Funderar på det så kan man få dom som man själv vill då dom var helt trärena. 
 
 
Här är lite annat smått och gott som jag funderar på att skaffa till Philippa. Sakerna kommer från Jabadabadoo och Kids Concept. 
 
Ja det finns hur mycket fint som helst. Tycker verkligen det finns mer nu än när William va liten. Tittar man på dom fina trätårtorna tex här ovan så blir man ju glad och vill leka. När Willian var liten fanns det inga sånna utan bara i plast. Funkade ju självklart bra det med. Men är lite extra svag för dessa. Känns lite mer verkligt på något sätt.
 
Detta var vad jag hade att bjuda på just nu och jag längtar verkkigen till att få inreda både pojkarnas och Philippas rum
 

Kommentarer:

1 Oslofru:

Så mycket fin inspiration till barnrummet :)

2 Oslofru:

Så mycket fin inspiration till barnrummet :)

Svar: Hoppas det kunde inspirera lite 😊
Iréne

Kommentera här: