BVC besök

Idag blev det en tur till Bvc för att väga och mäta Philippa. Va meningen att hon skulle fått sin första vaccination idag oxå men bvcsköterskan hade tänkt fel när hon sa det förra gången så skall ta det nästa gång istället. Tyvärr hade inte Philippa gått upp så mycket i vik sen förra besöket då måste ha koll nu. Hoppas verkligen inte mjölken sinar redan utan att jag kan fortsätta amma ett bra tag till  Vill ju verkligen det för det är väldigt praktiskt att alltid ha maten med sig klar och sen är det ju väldigt mysigt oxå. Så håller alla tummar att hon går upp till nästa vecka.
 
Idag vägde hon iallafall 4875 g och var 55 cm lång. Hon växer snabbt mitt lilla charmtroll. Hon charmar alla och folk blir så imponerade av att hon är så stabil i kroppen redan. 
  
 
Mitt lilla charmtroll <3
 
Efter bvc besöket gick vi in till öppnaförskolan dit William hade gått in medans han väntade på oss. Precis som han gjorde förra gången. Glad va han iallafall för att han fick gå dit och vi blev kvar till halv fyra då jag kände att det var dax att åka hem och äta. Det är inte bara Philippan som charmar och imponerar på folk utan även storebror är duktig på det. Fröknarna på öppnaförskolan är så imponerade av att han är så lugn, go och att han leker så fint med alla små barnen och ser till att hjälpa dom alla. Att som den ena fröken sa "han kan läsa av dom små". Man blir så glad som mamma att få höra sånna ssker om sina barn. William och fröknarna ser fram emot nästa gång han kommer ;) 
 
Väl hemma blev det mat och mys i soffan. Syskonen satt tätt in till varandra och tittade på tv en liten stund <3
 
 
Mina små charmtroll <3

Kommentera här: