Val av namn

Alltså det här med att hitta ett namn till lilla Pyret är inte lätt. Först skall man komma på ett som man gillar och sen skall man oxå komma överens om vilket man skall ha. Det är verkligen inte lätt med två starka viljor. När vi väl har hittat ett som vi båda gillar ja då är det redan någon annan som har det. Vi gillar tex Viola men det heter min minsta kusin så det känner jag att vi inte kan ta. Sen gillar vi Thea men det har ju Robert och Rebecca redan till deras minsta. Hmm. Ja det är inte lätt. Dessa namn kan man tänka sig att ha som ett andra namn men inte som tilltalsnamn. 
 
Hur kommer det sig sen att det är lättare att komma på,tjejnamn men svårt att komma på pojknamn? Det var samma när man skulle komma på namn till William. Tjejnamn kom man på massa men pojknamnvar det inte många man kom på. Varför är det så svårt? Visst det blir ju inte lättare att komma på ett namn när man inte vet vem det är som bor där inne heller. Kanske är det lättare om man vet om det är en pojk eller flicka man väntar för då kan man ju konsentrera sig på just pojknamn eller flicknamn. Men även om man bestämmer sig för ett namn så kanske man känner sen när bebisen är född att nä det här va ju inte alls en Mattias utan en Anders eller inte en Anna utan en Eva. Ja ni fattar. 
 
Så hur skall man hitta ett namn när man inte ens kan komma överens om vilka man skulle vilja ha som allternativ? Fredrick nämnde tidigt ett pojknamn mest på skoj som jag i början inte gilla men har börjat gilla mer och mer. Men ändå inte alls säker på om jag skulle vilja att min son heter det. Men vi får se. Kanske kommer vi på namnet till lilla Pyret direkt när vi ser vem det är som gömt sig där inne så länge. Det ända jag vet är att jag gärna skulle vilja ha med något släktnamn från nån av våra sidor. William fick ju sitt namn från hans pappas morfar och ett namn från min morfar och så skulle jag gärna vilja ha det denna gången oxå. 
 
Här är några namn som vi funderar på:
 
Pojknamn

Oliver
Philip/Filip (vet inte vilken stavning man vill ha ;) )
Charlie
Thor
Casper
Erick
 
Tjejnamn

Elsa
Ronja
Lova
Ella
Molly
Saga
Emilia
 
Har ni några bra namnförslag så lämna gärna ett förslag här som en kommentar så får vi se kanske blir det något av just era förslag som blir vinnaren ;)
 

Kommentera här: