7 månader

Mitt älskade lilla barn. Min älskade Julia. Det känns som att du nyss kom till oss men du har redan vart hos oss i 7 månader idag. Min älskade lilla tjej. Min gladfis. Du är en sån otroligt glad liten tjej som alltid har nära till ett leende och skratt. Du är mest nöjd hela tiden och du finner dig i dom olika situationerna som du befinner dig i. Jag hade tänkt att skriva en uppdatering varje månad men tiden rusar förbi så snabbt så jag hänger inte riktigt med. Men jag är så glad att jag får följa dig på din resa genom livet. 

Du har hunnit vara med om en hel del trots att du inte är så gammal än. Dop, din första jul, första flygresa, första utomlandssemester, första påsken, första båtresan och mycket mer. 

(null)

Din första jul och du fick äran att sitta i tomtens knä. Många fina julklappar fick du med. 

(null)

Din första flygresa gick över all förväntan och du va så otroligt snäll och glad. Det va inte mycket du grät. Du chockade många med att du inte gnällde och hade dig utan att du va så glad och nöjd och verkade vara väldigt tillfreds med livet 😊

(null)

(null)

Min lilla gladfis. Alltid med ett leende på läpparna ❤️

Strax efter att du hade fyllt 5 månader började du lära dig att sitta själv utan stöd. När du va lite mer än 5.5 månad så kunde du sitta långa stunder utan att ramla. Det kan fortfarande hända att du ramlar ibland men det är mest om du skall vrida dig för att se något eller försöka ta något som ligger vid sidan om dig. Men snart får du till det ordentligt oxå skall du se. När du sitter upp kan du putta dig bakåt med fötterna så du lyckas förflytta dig lite men du förflyttar dig även en del tack vare att du snurrar runt när du sitter. 

Ligger du på mage så har du börjat vrida dig en väldigt massa så på så sätt förflyttar du dig sakta men säkert. Men det ser ut som att det inte är allt för långt bort tills du kommer på hur du skall ta dig fram över golvet på magen.  Sitter du ner bredvid något som du kan ta tag i så har du börjat med att försöka dra dig upp så det dröjer väl inte allt för länge innan du reser dig upp efter möblerna.  

Du har kommit på hur man skall göra för att förflytta sig med gåstolen så nu tar du dig fram bra med den. När du sitter i den så har du kommit på att du kan nå saker och ting så det börjar bli dags att ta bort saker som du kan få tag på. 

(null)

(null)

(null)

Du ammas fortfarande och du verkar inte vilja sluta med det och ja, ärligt är jag nog inte helt redo för det än heller för det är lite mysigt. Men du äter gärna mer än gärna vanlig mat och du äter med god aptit även om det inte är några jätte portioner du äter. Men du verkar hellre äta lite och ofta. Gröt är ingen jätte höjdare men om du får nån fruktpure på så kan du äta. Vi har kämpat ett tag med att du skall ta välling på kvällen i hopp om att du skall sova lite längre innan du vaknar för att äta igen. Nu sakta men säkert så kan du nu äta välling. Du sover lite längre men du vaknar fortfarande för att du vill äta lite. 

Att sova i din egen säng gör du helst inte och gör du det så är det i några timmar sen vill du inte sova där mer utan vill in till oss. Nära nära mig vill du ligga. Får du så ligger du gärna uppe på mig och sover. Man sover inte så bra själv men som tur är så vet man att det är för en kort tid i livet som det är så här. Och för att vara ärlig så är det trots allt rätt mysigt att ha dig liggandes nära intill. 

(null)

Gåstolen och hunden är några riktiga favoriter. 

(null)

Tv-n börjat ligga risigt till 😂🙈

(null)

Du äter med god aptit och gärna själv skall det plockas även om du gärna försöker med skeden oxå. Men den håller nog mamma i ett litet tag till 😉

(null)

Att sitta med på bänken gillar vi att göra precis som syrran gjorde. 

(null)

Ni två alltså 😂❤️

Dagarna spenderar vi med mycket mys och lek. Du är gärna på golvet och leker om du inte är med mig och grejar på bänken i köket om det tex skall bakas eller lagas mat. Några dagar i veckan är vi på öppna förskolan och där verkar du trivas bra. Att se andra barn och särskilt andra bebisar tycker du är väldigt kul. Men vi spenderar även mycket tid hos vänner och familj. Morfar och du brukar ha väldigt roligt när ni ses. 

(null)

(null)

Första gungpremiären. 

(null)

Min lilla påskkärring 


Det skall bli väldigt spännande att få fortsätta följa dig på din resa genom livet. Att få se dig utvecklas till att bli den du är. Älskade dotter, du är så älskad och jag hoppas att du känner och vet om det ❤️

Kommentera här: