Konstiga drömmar och längtan efter bebis

Vilka konstiga drömmar jag har haft denna helg. Brukar kunna ha konstiga drömmar men dessa har nog slagit rekord i att vara konstiga. I natt drömde jag att jag hade en del sammandragningar och när jag vaknade för att gå på toa så kände jag att jag faktiskt hade en sammandragning så kanske kanske är det på gång. Hoppas på det. Skulle vara så kul om bebis ville komma ut idag för idag skulle morfar ha fyllt 90 år om han hade levt. 


Längtar så mycket efter att bebis skall komma ut. Att få se vem det är som gömmer sig där inne och bara få sitta och gosa. Kom ut nu lilla vän, vi är många som längtar efter dig. Håll tummarna för att bebis vill komma ut snart. Är ju visserligen inte mer än 10 dagar kvar till bebis är beräknad, men det känns som en evighet bort just nu och jag som hela tiden känt att bebis skulle komma tidigt har nu fått känslan av att vi kommer gå över istället. Ja det är bara att vänta och se. 

Om denna bebis skall följa samma sätt som Philippa så började det med att slemproppen gick 2-3 dagar innan och jag åkte på en fin hosta. I fredags gick antagligen slemproppen för det såg ut precis som det gjorde sist. Hostan har oxå börjat även om den inte är riktigt lika jobbig än som när jag fick Philippa. Blir spännande att se om det blir samma start eller inte. Bara att vänta och se som sagt. 


Kommentera här: