Hur orkar man?

Förstår inte hur jag orkar ibland. Har tre barn som skall tas om hand om och ett hem som skall skötas. Hatar när det inte är i ordning och det har vart lite kaos här hemma då man knappt hunnit plockat undan innan det ligger massa saker över allt igen. Värst är ju all tvätt just nu. Hinner ju inte tvätta och lägga undan innan det är lika mycket tvätt till som skall tas om hand. Märks att man är en till i hushållet och att den lilla fröken spyr en hel del. Både på sig själv och mig så det blir ju lätt ett till två ombytten per dag ibland. 

Jag kan vara på språng hela dagarna med att uträtta olika ärenden för att sen göra mat, städa, tvätta och ta hand om barnen när man kommer hem. Det är otroligt hur man kan orka och hinna med ibland. Blir imponerad av mig själv hur jag orkar. Sen finns det dagar som man självklart inte orkar och skulle helst bara vilja slippa se hemmet och alla måsten. Men för eller senare måste dom ju tas om hand om.  Så det är rätt skönt ibland att bara få komma iväg och låtsas som att det inte finns något  att göra hemma 😉
En av alla klädhögar som man tagit hand om 🙈



Kommentera här: