Besök hos barnmorskan

Idag vart det åter dags för ett besök till barnmorskan vilket man verkligen sett fram emot även om det skulle vara en vikarie idag. Hade med mig Philippa idag igen och hon charmade även denna barnmorska totalt. William hade lite svårt att bestämma om han skulle vara med eller inte. Men chansen att spela tv-spel i lugn och ro utan lillsyrran lockade mer.  Men Philippa var riktigt nöjd att få åka med själv. Att få se vad barnmorskan gör och att få lyssna på hjärtljudenär väldigt spännande. Sen frågade hon några gånger om det var dags för bebis att komma ut nu. Men barnmorskan förklarade så fint att bebis allt får växa till sig lite mer först innan den skall komma ut.  

Alla värden utom järnvärde såg bra ut. Inte så förvånad över det. Dock väldigt glatt positiv över blodsockret idag som låg på fina 5.0. Va lite orolig över det då det låg så högt sist och att jag fick göra glukosbelastning. Men slipper det. Hoppas att det fortsätter hålla sig så här fint. Skall öka dosen av järntabletter från en om dagen till varannan dag och varannan dag 2 så får vi se hur det ser ut till nästa gång och om jag skall öka dosen till 2 varje dag eller om det kommer räcka. Ja vi får vänta och se


Värdena

Blodtryck 120/70
Blodsocker 5.0
Hb 95
SF mått 30 cm
Vikt +5 kg
Hjärtljud 144

Jag har vart ganska säker på att bebis ligger långt ner då jag känner sån tryck ner så fort man sätter sig på huk och visst låg bebis långt ner men inte så långt ner som jag trodde och det känns som. Bebis ligger med huvudet ner vilket jag oxå vart ganska säker på. Ligger hyfsat långt ner med huvudet men inte så att det är fixerat än. Som tur är. Fast både William och Philippa la sig tidigt med huvudet ner och låg fixerade ganska tidigt båda två. Men tror det denna inte kommer fixera sig än. Kanske till nästa gång. Vi får se. Skall tillbaka om 3 veckor. Längtar ☺️

Kommentera här: