Barnmorskebesök v32

Idag var det dags för ett nytt besök hos barnmorskan och till detta besök följde även Fredrick med. Kul att det passa att kunde följa med iallafall på ett besök. Philippa var självklart med och var lika nyfiken som vanligt på vad barnmorskan skulle göra och särskilt intresserad var Philippa på att veta om bebisen skulle komma nu. Lilla sötis, längtar efter sitt småsyskon, sen om det blir lika roligt som hon tror återstår att se 😉



Värdena


Blodsocker: 6.4
Blodtryck: 105/70
SF-mått: 33 cm
Hjärtljud: 144
Vikt: -3 kg

Allt såg hyfsat bra ut. Blodtrycket hade sjunkit lite mer sen igår. Ja fick ta en tur till vårdcentralen då jag fick så ont i övre delen av magen. Jag misstänkte att det var magkatarr men denna gången gjorde det så extremt ont så jag bara låg och grina så det var bara att åka in. Blodtrycket låg på 108/75 igår och idag var det nere på 105/70.  Hoppas det stiger lite igen. Tycker det verkar så lågt, men barnmorskan sa att det var helt okej. Vikten hade gått ner oxå. Hela 3 kg hade jag gått ner. Men inte heller det tyckte hon va något att oroa sig för då barnet trots allt tar den den behöver. Själv kan man tycka att man inte skall gå ner i vikt när man är gravid, men det är ju till fördel sen 😉 Så nu står jag på 2 kg plus sen jag blev gravid. Allt det andra såg bra ut så det blir spännande att se vad nästa besöks siffror säger. 



Kommentera här: