Vecka 11

Igår gick vi in i vecka 11. Långt kvar tills bebis kommer. I vanliga fall tycker jag veckorna går snabbt men nu går dom ovanligt segt. Varje dag känne som att den segar sig fram. Men det brukar väl vara så när man längtar efter något så mycket. För längtar ja det gör vi verkligen.
 
Jag tycker det är så fashinerande att man från den dagen man får ett plus på stickan kan älskar och längta så mycket efter det där lilla barn man väntar. Tycker det är helt otroligt att det går att älska någon så mycket som man aldrig ens har träffat.
 
Men nu är vi som sagt inne i vecka 11 och bebisen är inte specielt stor. Ca 3 cm så det är en liten liten krabat som lever där inne. Den kan nu gäspa, suga och svälja. Små detaljer som hårstrån och naglar börjar utvecklas.
 
Jag har haft ett illamående som ligger hela tiden sen dag 1. Det spelar ingen roll hur mycket, lite eller ofta ja äter. Det ligger där ändå. Anstränger jag mig så som när man tex renbäddar eller dammsugar så blir det värre. Att bära Philippa triggar oxå igång det mer. Men sakta sakta börjar det lätta något vilket jag är väldigt glad för. Foglossningarna är precis som att dom ligger och lurar runt hörnet. Hoppas det kan dröja ett bra tag till innan dom kommer. Med Williama kom dom redan i vecka 8 och med Philippa klarade jag mig fram till runt vecka 16 så håller tummarna för att jag kan klara mig några veckor till utan. Tröttheten är värst på förmiddagarna. Att gå upp på mornarna är nästan en pina just nu. Jag har inga problem annars med att gå upp tidigt men nu, blä säger jag bara. Skulle helst vilja ha sovmorgon varje dag men det går ju inte. Tur att Philippa fortfarande vilar på förmiddagen så jag oxå kan passa på ;) Har än så länge knappt gått upp 1 kg men det har redan hänt en del med kroppen. Magen har växt lite och mina gamla trosor kan jag inte ha trotts att dom va lite förstora, men nu sitter dom för tight istället. Mina vanliga byxor kan jag inte heller ha längre. Tur man ofta kan ha tröjor och linnen längre. 
 
 
 

Kommentera här: