3 år sedan det startade

Tänk att för 3 år sedan idag så startade mina värkar med Philippa. Jag minns så väl än idag hur jag var på julfirande på Williams skola där jans klass hade luciatåg för oss föräldrar. Prick klockan 18.00 kom första värken och dom kom regelbundet hela kvällen sen. Vi skulle egentligen ha vart kvar och fikat men jag kände inte att jag orkade utan ville bara hem. Sa till Williams fröken att jag hade en del värkar så det William kanske inte skulle komma till skolan dagen efter. Tänk om jag hade vetat då att värkarna jag hade då va faktiskt början på förlossningen. Men inte lätt att veta när man inte känt så innan. Och hade ju haft en helmdel förvärkar under graviditeten  som kommit och gått. Men tänk att där och då precis när William och hans klass kom intågande med sång så började en underbar resa till att få möta våran först födda dotter❤️

Kommentera här: