Tårtor

I fredags så fick jag en förfrågan av en vänn om jag kunde göra två tårtor till henne tills imorgon då hon fyllde år vilket jag svarade ja på. Alltid kul att få göra tårtor. Det blev en beställning på en klassisk prinsesstårta och en tårta med choklad. 

Prinsesstårta är faktiskt inget jag har gjort innan så det blev lite av en utmaning men det gick utan större problem faktiskt. Kan ju erkänna att jag var tvungen att googla lite på hur man skulle göra 🙈 Har ju ätit några gånger men aldrig tänkt nåt större på hur den är gjord. Men nu vet jag att jag kan göra prinsesstårtor oxå 🙂

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Penslade rosetten, bandet,  rosen och rosbladen lite med pärlemopulver

Den andra tårtan var en choklad och espressotårta. Massa choklad 😍 Men för att bryta av lite så är den fylld med hallonmousse i tre lager. Smakade lite på resterna efter att man gjort färdigt den och det smakade riktigt gott. Valde att göra den ganska enkel med endast en spritsad bård ner till och en ros och några blad på toppen som jag penslade med guldpulver. När jag skulle flytta ena bladet lite råkade jag slå till penseln så att det stänkte lite guld på sidan. Men det va bra att jag gjorde det för det blev riktigt snyggt så stänkte lite mer över hela tårtan och jag blev faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet. Nästan så man ville behålla den själv 🙈 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tårtorna är nu levererade och hon blev jätte nöjd. Får hoppas att hon gillar smakerna sen oxå 🙂

Kommentera här: