Barnmorskebesök

I måndags var det äntligen dax för ett besök till barnmorskan igen. Har inte vart där sen vi var i v11 och det var del 2 av inskrivningen. Det bästa va ju ändå att få höra hjärtljuden. Det som man längtat efter så mycket. Blev lite komiskt idag när man kom med alla 3 barnen. En stund vart det ju även lite tanke på att Fredrick skulle vart med oxå eller att jag skulle få komma iväg själv. Men så blev det dock inte då han fick hoppa in och jobba så alla barnen fick följa med och det gick faktiskt över förväntan trots att barnmorskan fick va i ett annat rum än hon brukar vara som var ett mini mini rum. Alla barnen satt ganska så stilla och nyfikna på vad som skulle hända. William gick dock ut när det var dags för stick i fingret. Stackarn, klarar inte se blod. Allt såg bra ut förutom att mitt järnvärde va väldigt lågt och sockret lite högt. 



Värden

SF-mått: 25 cm
Hb: 93
Socker: 8
Blodtryck: 120/75
Fosterljud:155
Vikt: +5 kg

Eftersom sockret var högt så skall jag få göra den roliga glukosbelastningen på måndag. Fick göra den när jag väntade William oxå. Va gränsfall att jag behövde göra den med Philippa, men hade tur att jag slapp den. Järnvärdet skulle vi ha lite koll på. Gått ner en del trots att jag ätit järntabletter sen vecka 20. Kanske blir att man får byta sort eller öka mängden. Får vänta och se. Dom andra värdena såg jätte bra ut. När det skulle lyssnas på hjärtat visade det sig att det är en lika busig en som Philippa. Vända sig och ligga och sparkas så barnmorskan får svårt att hitta hjärtljuden. Men till slut så lyckades hon hitta så att vi kunde lyssna på hjärtat. Nästa besök till barnmorskan blir i vecka 29. Hoppas järnet har blivit bättre tills dess. 



Kommentera här: