Lite egentid

Den sista veckan har jag faktiskt fått en del egentid. Inte direkt egenvalt men på grund av att min kropp har strejkat. Antagligen är det ischiasnerven som kommit i kläm så sen i lördags har jag typ legat helt pall. Kom inte ens upp för trappen några dagar och bara att gå till toaletten var en total pina. Att försöka vända sig i sängen skall vi inte ens prata om hur ont det gjorde. Nu har det släppt något men jag klarar inte gå för långt eller stå för länge. Att sitta på en vanlig stol går fortfarande inte det gör för ont. Men med en kudde under rumpan och benet så går det att sitta en stund nu iallafall. Vilket känns väldigt skönt för man blir mycket mer social igen. Idag var det meningen att jag skulle följa med Fredrick på gårdsfesten som en av hans arbetskamrater ordna, men då jag har svårt att sitta längre stunder så får det bli hemma för min del. Svärmor är snäll och passar Philippa trots att jag är hemma men är snäll och avlastar mig lite. Så ja, idag blev det extra egentid. Vilket jag verkligen känner att jag behöver innan vardagen drar igång igen. Så idag unna jag mig att hyra film, blev Fifty shades darker, sitta med en skål med körsbär, chokladboll och en cookie. Låter inte som nån vidare lyx kanske med dessa godsaker. Men precis det som jag är sugen på. Hade jag inte vart gravid hade det nog blivit mer godis, chips och kakor istället 🙈



Till och med lite kvällsmat blev det i soffan ikväll. Så gott med stekt ägg på smörgåsen. Undrar varför man inte äter det oftare. Blir typ en gång om året

Levande ljus, en bra film och lite gott, precis vad jag behövde 😊

Kommentera här: