Börja förskolan

För en och en halv vecka sedan fick jag ett samtal från Philippas förskola. Hon hade fått plats och det var nu dags för inskolning. Blev ju väldigt chockad och förvånad då jag inte hört något om hon hade fått plats eller när hon skulle få börja utan det kom verkligen som en rejäl överraskning. Kan ju ärligt säga att det var en och annan tår efter man hade lagt på luren med förskoleläraren. Min lilla tjej blev plötsligt så väldigt stor. Nu var våra mysdagar tillsammans över. Ja, jag vet att man kan mysa annars oxå, men det har ju vart hon och jag hemma på dagarna. Men så vart det iallafall dags idag för första dagen på inskolningen och det var en tjej som faktiskt var glad över att få åka dit jämfört med hur det var för några dagar sedan när hon verkligen inte skulle gå på någon förskola. Men det gick faktiskt jätte bra och hon gick faktiskt iväg en del själv utan mig. Så håller tummarna för att det skall fortsätta så 😊



Där går min lilla tjej som helt plötsligt blev så stor ❤️

Sa att jag ville ta ett kort att skicka till pappa, farmor och mormor men jag fick bara ta kort på ryggen 😂

Va ändå en glad tjej som va helt redo att hoppa in i bilen och åka till förskolan 😊

Kommentera här: