Barnmorskebesök vecka 35

Igår var det så dags för ett nytt besök hos barnmorskan. Både jag och barnen såg väldigt mycket fram emot besöket hos barnmorskan. Dom tycker det är så kul att få följa med och lyssna på hjärtljuden och se när hon mäter magen. Tycker det är väldigt kul själv och det börjar kännas lite vemodigt att det inte är så många besök kvar. Älskar verkligen min barnmorska. 


Värdena


Blodtryck: 120/75
Socker: 4,6
Urin: utan anmärkning
Hjärtljud: 135
SF: 33
Vikt: +5 

Värdena såg bra ut och mitt blodtryck hade gått upp fint sen sist vilket kändes väldigt skönt då övertrycket var så lågt sist. Sockret va riktigt fint på sina 4,6. Trodde faktiskt det skulle vara mer. Dom kilona jag hade tappat sist har jag gått upp igen. Men står fortfarande inte på mer än 5 kg plus. Bebis ligger nu i princip helt fixerad. Va precis så att hon kunde rucka på huvudet. Så det är nån som börjar göra sig redo för att komma ut i den stora världen. Dock verkar det inte som bebis växt så mycket då SF måttet var på samma siffror som förra gången, 33 cm. Så en extra koll blir det nästa vecka med mätning av magen så får vi se vad det visar och utgå från det. Men är inte oroligt. Det är nån som bökar runt för fullt där inne i magen vissa stunder. Så tror allt att det är nån som mår bra. Men sen sa barnmorskan oxå set att det kan ju va så att bebis har fixerat sig så därför kan det vara att vi inte får ett större mått. Men bara att vänta och se


Inte långt kvar nu

Kommentera här: