Sommarlov

Så då var det sommarlov för William. Jag fattar inte hur fort tiden har gått. Tycker han precis började 1:an. Men nu är det alltså skolavslutning och som han har längtat efter sommarlovet. Så fort eftermiddagarna blev ljusare började han längta efter sommarlovet så att han får vara ute längre och leka med sina kompisar och inte behöva gå och sova så tidigt. Och ja nu är det äntligen dags efter det efterlängtade lovet.


Tänk att denna lilla kille redan slutat 1:an


Precis som förra året så går dom i skolan vanlig tid på dagen och själva avslutningen på kvällen. Egentligen är avslutning först på fredag men för att så många föräldrar som möjligt skall ha chansen att vara med samt att barnen då får va lediga en extra dag istället.

Efter skolan så blev det lite mys här med William innan hans pappa och farmor kom. William visade dom lite hur han bor då dom inte vart här innan. Sen fick han lite tid med dom innan vi tog lite fika. Blev en enkel variant av skolavslutningstårta. Blev en marängtårta med grädde, jordgubbar, hallon och blåbär. Enkelt och gott.


Sen var det dags att åka till skolavslutningen där vi mötte upp mina svärföräldrar oxå. Efter avslutning så slog vi följe till bilen för att sen säga hej då. 


Lite bus medan vi väntar på att alla barnen skall komma


En riktigt glad kille

William åkte med sin pappa och farmor för att va där två veckor. Själv åkte jag hem med Philippa för lite kvällsmat och sen sängen för hennes del och soffan för min del för en stunds lugn och ro innan jag själv avslutar denna dag. Imorgon tar vi sovmorgon. Eller ja jag hoppas på det ;)

Kommentera här: