Rastlös och ont

Att bara ligga still och inte göra något är inte riktigt min grej. Det märks så tydligt nu när man har så ont i ryggen. Man är ju van att ta hand om barnen 24/7, diska, städa, tvätta, handla och köra och hämta William till skolan. Men nu, ja nu gör jag ingenting alls mer än bara tar det lugnt. Att ligga ner är den ställning som känns allra bäst för ryggen då det inte blir någon påfrestning på ryggraden. Vet att man inte bara skall ligga stil hela tiden utan jag är uppe och går men det är ett rent gympapass nästan att bara ta sig från soffan till toaletten för att det gör så ont i varje steg. Att sitta upp klarar jag inte heller en längre stund utan det blir bara korta stunder som tex när man äter eller är på toaletten. Sen måste jag lägga mig ner igen för att lätta på trycket på ryggraden. Jag kan dock inte ligga stilla hur länge som helst utan måste ändra ställning många gånger och även resa på mig då och då för att det gör för ont även när jag ligger. Även om det inte alls är på samma sätt som när jag går och står. 

Det är verkligen tur att det är fint väder ute så att man iallafall kan ligga ute på balkongen i soffan. Nu får man visserligen lite egentid oxå då Fredrick är iväg mycket med barnen just för att det inte skall bli en massa kläng och klättrande på mig som Philippa gärna gör, men det hade ju vart roligare att få ha egentid och kunna hitta på något som man själv gillar och inte bar ligga och vila. 

Men det gäller verkligen att bita sig i läppen för att låta bli att göra en massa saker. Försökte att slänga in lite tvätt i maskinen, men det gick inte utan att jag skrek till av smärtan så det var bara att strunta i det. Hoppas verkligen att det går åt rätt håll snart. 


Tur det är fint väder och varmt så man kan ligga ute



Kommentera här: