En dotter som inte vill sova

I natt var tredje natten som Philippa vaknar runt 22-23 tiden och inte somnar först 01.30-02.30. I natt somnade hon inte först närmare 02.30. Förstår inte varför hon vaknar då och har så svårt att somna om. Hon ligger kvar länge i sin säng och gör inte så mycket väsen av sig mer än att hon ropar mamma och det förstår jag är för att hon vill veta att jag är där. Sen när hon väl kommer in till oss så skall det snurras runt en massa och hon har svårt att komma till ro. Då lägger jag in henne i hennes säng igen och då ligger hon och ropar några gånger till innan hon slutligen somnar. Men i natt skulle hon inte alls somna om varkeni sin säng eller vår sång. Men tillslut somnade hon iallafall. Tack och lov.

Men det är ju självklart inte nog med att hon somnar om sent hon vaknar tidigt oxå. Igår vaknade hon innan 07 och idag började hon vakna till redan strax efter 06 för att vara klarvaken 06.30. Vet ju att barn klarar sig på lite sömn åt gången, men jag behöver mer än typ 4 timmars sömn åt gången. Så idag blir det verkligen en vila med Philippa om jag skall orka med hennes ombytliga humör just nu. Hon började ju morgonen med att bli jätte arg för att hon inte fick mer smör på smörgåsen som redan var full med massa smör redan

Hur mycket man än älskar den här lilla damen så känner man ibland att man skulle vilja sälja henne till lägsta pris

Kommentera här: