Lussebulle bak

I onsdags blev det äntligen dags för årets första lussebulle bak. William såg verkligen fram emot detta precis som mig. Jag va nyfiken på att se hur Philippa skulle reagera med en degbit i handen. Visste ju att den skulle hamna i munnen garanterat. Men att se sen va hon gjorde med den skulle bli kul att se. Kan ju säga att det gick inte så bra för hennes del. Det va roligare att kasta degen i golvet till katten eller att sitta och smaka på den. Även om hon faktiskt gjorde ett försök till att göra så som jag och William gjorde. Nästa år kommer det funka bättre när hon är lite större. Men tyckte ju självklart att hon skulle få vara med och prova redan i år. Degen vi använde va från ett nytt recept och jag gilla verkligen receptet. Va hur fin deg som helst, inte alls kladdig. Kommer dela med mig av den i ett eget inlägg. 
 
Bjuder här på lite bilder från vårat lussebulle bak
 
 
Hmm... Vad är det här?
 
 
Undrar om det går att äta?
 
 
Hur gör du brorsan?
 
 
Får nog kolla in den här gula klumpen lite till
 
 
Rulla rulla liten bull...lussekatt
 
 
Det gäller att va koncentrerad
 
 
Efter att ha kastat degen i golvet ett x antal gånger så tröttnade mamma på att ta upp degen så jag fick mig ett kex istället. Mycket bättre tycker jag.
 
 
Lite russin skall på
 
 
Alla bullar skall få
 
 
Många goda blev det att mysa på till första advent igår
 

Kommentera här: