Måla

Både igår och idag har dagen bestått av att måla i lägenheten. Igår blev det ett lager till med det vita i Philippas rum och idag kunde jag måla det första lagret med rosa. Hoppas det kommer räcka med två lager vitt och två lager rosa för att inte det gröna skall lysa igenom.
 
Idag blev det även en om gång med vitt på väggarna i vårt rum. Skulle egentligen bara maskera och spärrmåla var tanken men passade på att måla allt då svärmor var snäll och städade då dom förra hyresgästerna inte hade gjort mycket till städning som dom sa. Hon passade även Philippa samtidigt. Guld värt att ha nån som kan passa henne lite så man kan få fixat lite. 
 
 
Här har jag lyckats spärrmåla klart och bara här ser man stor skillnad på ljuset
 
Imorgon hoppas jag få måla färdigt i Philippas rum och försöka hinna med en omgång till i vårt rum. Beror mycket på va kroppen säger. Den är inte helt glad på mig över allt klättrade på stege och böjande i ibland kanske inte helt rätta ställningar för ryggen. Men dom sagt vi får se. Är ju inte bara min kropp som styr hur mycket det blir gjort utan även den lilla damen. Försöker passa på när hon sover. 
 
 
Blir sån stor skillnad. Blir kul att få visa sen hur det ser ut när det är färdigt
 
 
Den här lilla damen hade lite picknick på golvet idag. Så det får bli när man inte har några möbler att sitta på ;) Men hon såg då inte ut att inte ha det bra med att sitta på golvet att äta ;)
 
Imorgon blir det en tur till affären för att köpa en liten roller så det blir lite enklare på dom små ställena. Men nu blir det först att sova gott. Så natti natt

Kommentera här: