Barnrumsinspo till pojkarna

 
 
 
 
När William föddes va det inte så många tankar på hur man skulle inreda hans rum. Det rummet han hade va nytapetserat och lite svår möblerat så det va inte så mycket att hitta på. När vi sen flyttade ner våra sovrum så blev det inte så stor förändring att göra då heller då det nya rummet till William även det var nytapetserat. Va ett gästrum innan. Så man försökte göra det så mysigt som möjligt ändå. Men jag upplevde aldrig att det fanns så jätte mycket roligt att inreda med så som det finns idag. Vet att man blev väldigt inspirerad till att göra något roligt barnrum när man tittade på programmet Extream home makeover. Vilka barnrum dom gjorde och jag vet tankarna började snurra en del. Men då vi bara hyrde huset så va inte lusten att göra så extrema saker så lockande utan det ville man spara till ens egna hus.
 
Men så flyttade vi till ett annat hus som vi oxå hyrde och man funderade igen på hur man kunde få det så där mysigt och roligt. Även detta rum va lite svårmöblerat. Men vi han inte bo där allt för länge innan det var dax att flytta till ännu ett annat hus och där fick William ett rum som var ganska lättmöblerat även om det inte va så stort. Kände att äntligen skulle vi kunna bo kvar ett tag och göra det mysigt. Hittade tillslut färg i turkosblått och tapet som gick i limegrönt med vita stjärnor som han skulle kunna växa med. Äntligen så skulle han få ett fint rum. Men han inte ens göra färdigt rummet innan det ännu en gång va dags att flytta... Sista huset vi hyrde jag och Williams pappa så bestämde jag mig för att inte göra något speciellt utan bara försöka hitta lite kuddar och lite förvaring med färg istället ut i fall att det skulle bli en ny flytt. Och ja det blev det ju till slut när vi gick i sär och jag så småningom träffade Fredrick. Nu kommer drömmar och fantasier om hur man skulle kunna inreda ett tufft rum till både William och Kevin då dom skall få dela rum. Så nu tittar man lite här och där efter inspiration. Tror jag hittat va man skulle kunna göra :) 
 
 
Denna sängen från Ikea tänkte jag dom skulle få ha
 
 
Denna lampskärmen från Ikea funderar jag på om man skulle köpa och göra eget mönster på av att typ skvätta färg på som typ bilden nedan. Funderar på om man skall köpa två olika storlekar så man kan ha matchande med en i taket och en i fönstret. 
 
 
Typ så här fast i lite andra färger som matchar tapeten.   Bild från Pinterest. 
 
 
Denna tapeten från Rusta funderar jag på om man skall ha på ena väggen som en fondvägg. 
 
 
Lite förvaring till killarnas alla saker. Dessa kanske? Kommer från H&M
 
 
Denna korgen kanske till killarnas alla legobitar. Även denna från H&M. 
 
Ett skrivbord skulle jag vilja ha till dom oxå. Detta är modellen Micke från Ikea
 
Ja lite inspiration hur jag skulle kunna tänka mig att ha till killarnas rum :) Har även två expedit hyllor från Ikea som skall få plats. Men tror aty det skulle bli bra med en liggande och en ståendes mot väggen med tapeten. Ja vi får se va det blir av det hela i slutändan :)
 
 

Kommentarer:

1 Robex Lundgren:

trevlig blogg

Svar: Tack! 😊
Iréne

Kommentera här: