Effektiv dag

 
 
 
Dagen började vi här hemma redan kl 8. Eller ja jag gjorde. William sov och Philippa somnade om efter amningen men själv var man klarvaken. När jag skulle klä på mig så letade jag efter en tröja men hitta den inte. Så istället för att bara leta och lägga i ordning blev det ett välbehövligt röj i garderoben istället. Många kläder hade mer än 6 år på nacken. Vissa var för små, andra förstora och några va sånna man inte använde längre. Kan säga att det blev ganska tomt i garderoben nu så lär få köpa lite nya kläder. Har lite mer kläder som skall rensad undan men först måste lite nytt inhandlas annars får jag gå naken och det har jag inte lust på. 
 
 
Den lilla klädhögen som får gå till bättre behövande. Ändå syns inte allt här 
 
Efter att jag hade rensat ut och lagt in det lilla som blev kvar gick jag ner och satte igång en omgång tvätt. Den där tvättunnan blir ju konstigt nog aldrig tom hur mycket man än tvättar. Men man kan alltid försöka tömma den och ja ibland lyckad jag faktiskt. Ja iallafall för några timmar. Sen var det dax att väcka William för lite frukost. Va super hungrig och framför allt väldigt sugen på mina hembakade morotsfrallor jag bakade igår. Mums säger jag bara. Riktigt goda, luftiga och saftiga. Blir till att göra fler gånger :) 
 
Sen var det dax att vika lite tvätt efter frukosten i väntan på att tvättmaskinen skulle bli färdig. Medans man väntade på att tvättmaskinen blev det lite mys i soffan med båda barnen och kollade lite på tv. 
 
 
Mina små älsklingar <3
 
Sen smet jag iväg lite och hängde tvätt medans dom satt så fint där i soffan. Hämta ved och tände en brasa han jag oxå med innan Philippa tyckte det var tråkigt. Så hon fick hänga med mig och sätta en omgång bulldeg. Måste ju ha semlor på semeldagen ;)
 
Riktigt fina blev dom och inte minst riktigt goda. Nog dom godaste jag gjort och degen blev riktigt fin och smidig att jobba med. Hoppas jag kommer ihåg hur jag gjorde till nästa gång. Gick lite från eget huvud när jag gjorde dom precis som jag gör när jag bakar bröd. 
 
 
Riktigt nöjd :)
 
Självklart hade jag glömt att spara ett ägg igår när jag stekte ägg så vi fick snabbt skynda oss iväg att fixa ägg och även grädde som jag hade glömt handla medans bullarna stod på jäsning. Men dom blev ju riktigt bra trotts allt. Så imorgon åker några bullar med upp till Strömstad så man får bjuda på lite semlor till föräldrarna och syskonen :) 
 
Göra och äta middag, göra färdigt några semlor och avnjuta dom framför tv med mina små älsklingar. Den stora älsklingen var iväg och kolla på hockey så han fick sen när han kom hem istället. Packa ner alla kläder som skall skickas vidare i påsar och sen avsluta dagen med en härlig dusch. Riktigt effektiv dag må jag säga att det blev. Han ju faktiskt till och med me att tömma diskmaskinen och städa undan efter bullbaket. Inte illa. Va länge sen man kunde få så mycket gjort trotts att man antingen hade Philippa i famnen eller matade henne. Så är stolt över mig själv :) 
 
 
Hemgjorda och fyllda med Nutella och grädde. Mums!! 
Idag kom äntligen Fredricks alla hjärtans dag present oxå.  Skulle kommit redan som i fredags. Men inte, och inte igår  heller. Vet inte vad posten håller på med. Fick ingen post alls igår. Men idag kom den då äntligen. En ny klocka fick han då han gått och kikat efter en ny i snart ett år. 
 
 
Nä nu blir det sängen så man orkar åka tidigt imorgon till Strömstad för att träffa familjen lite <3 

Kommentera här: