Smash the cake

Jag ville ha bokat en smash the cake fotografering med Philippa. Tycker dom va så söta. Men kände att jag inte hade dom pengarna just nu att lägga på en fotografering så här i samband med hennes ettårs dag och jul. Så valde att försöka göra en egen. Gick ju trots allt ganska bra. La ut lakanet som hon skulle sitta på och som samtidigt skulle skydda golvet från allt kladd. Hon visste direkt att hon skulle sätta sig där. Otroligt med tanke på att vi bara har gjort en fotografering innan och det var till julkorten. Hon blev väldigt skeptisk till tårtan först men sen gick det något bättre. Men hon gillade inte alls att bli kladdig på händerna så det va inte så jätte kul. Men trots det fick vi några bra bilder. Katten blev nyfiken och upptäckte att det var ju något man kunde äta så hon skulle absolut vara med och slicka grädden.
 
När jag gjorde tårtan blev pojkarna väldigt nyfikna på va som skulle hända med den. Så medans jag tog kort så ropade jag på dom och dom tyckte det var riktigt kul dom med och Philippa sken upp oxå och det blev genast lite roligare att pilla på tårtan. Ett bad för lilla damen var iallafall nödvändigt även om hon mest bara var kladdig om händerna och på kjolen. Men hon och jag hade roligt en stund.
 
 
Lite fundersam på om hon verkligen fick lov att röra
 
 
Lite spännande är det allt
 
 
Katten blev oxå nyfiken
 
 
Kladdigt 
 
 
 
Titta mamma så kladdigt
 
 
Men ändå är det lite kul
 
 
När brorsorna kom blev det extra kul
 
 
Älskade unge <3
 
 
Och här var det inget roligt längre
 
 
Men man kan ändå busa lite och att försöka jaga brorsorna när man är kladdig om händerna är kul


Det va inte mycket utav tårtan hon rörde utan det blev bara till att skrapa av en del av grädden




Kommentera här: