Bebissaker

När man väntar barn så finns det ju en hel del saker som behöver införskaffa. Har man barn sen innan finns det ofta mycket sparat men min för min eller rättare sagt för vår del så är det inte mycket sparat. Jag sparade lite utav Williams första kläder så som dom kläderna han kom hem i från BB och några som har vart favoriter. Två sett med sängkläder hade jag vist oxå sparat upptäckte jag när jag gick igenom Williams låda. Men det är som sagt inte mycket. Fredrick har inte sparat något från K då han var säker på att han inte skulle skaffa fler barn och ja så var ju min tanke oxå tillslut. Men nu står vi som sagt här och nu behöver det införskaffas en hel del. Mycket har man ju velat vänta med att köpa tills man hade vart på ultraljud och tills man hade kommit en bit på vägen och ja nu har vi inte så jätte långt kvar tills Pyret kommer.
 
Vissa saker kanske man inte behöver på en gång som tex babygymmet. Men det är ändå nåt som är skönt att ha hemma. Kanske kan va nåt man önskar sig i julklapp ;) Man behöver säkert inte både zinksalva och barnsalva men dessa tyckte jag va bra att ha till William beroende på vad som behövdes smörjas.
 
Så här tänkte jag faktiskt dela med mig av min lista på vad som behöver införskaffas och denna lista kommer att uppdateras allt eftersom saker införskaffas. Så här kommer Pyrets lista
 
Bebissaker att införskaffa
 
Vagn
Vagnkudde
Skötväska
 
Säng
Täcke 
Kudde
Maddras
Spjälskydd
Sängkläder
 
Babyskydd
 
Skötbord
Skötbädd
Tvättlappar
Blöjor
Toppz
Zinksalva
Puder
Barnsalva
Nagelsax
Borste
Barnolja
Badblja
 
Body
Byxor
Strumpor
Overall
Pyjamas
 
Napp
Nappflaska
Amningskydd/inlägg
Babygym
Filt
Babysitter
Gosedjur

Kommentera här: