Danmark och Hotellet The Reef

Nu va de länge sen jag skrev något. Men väldigt kul att se att ni är så många som går in här dagligen trots att det vart dåligt med inlägg =)

Jag tänkte nu berätta lite om när vi åkte till Danmark som vi var i för några veckor sen. Tror mitt sista inlägg jag skrev var på hotellet som vi sov på dagen iannan vi åkte till Danmark. Tyvärr har jag inte så många bilder att bjuda på från resan. Då man mest var i badet så tog man inte så många kort ;)

Jag och William blev medbjudna redan i höstas av Fredricks mamma så denna resa har både jag och William verkligen sett fram emot länge =) Så när det var 2 veckor kvar började vi räkna ner och när vi kom ner på 10 dagar kvar och William väl kunde börja rääkna ner ordentligt på fingrarna så blev han överlycklig. Älskade unge =) För varje dag som närmade sig avresan började William fråga om vi inte skulle packa. Så den 25 dagen innan så började vi packa och det var nån som var full av förväntan. Dagen efter så va William en stund på förskolan och han pratade för fullt om att han skulle åka iväg till Danmark så direkt efter att vi hade hämtat William så åkte vi sen till Fredricks föräldrar och hämtade upp dom innan vi sedan åkte vidare för att hämta upp Fredricks son K som oxå skulle vara med. Sen var det bara att fortsätta färden mot Göteborg.

När vi kom till Göteborg checkade vi in på hotellet som vi hade bokat så vi skulle slippa upp så jätte tidigt på själva avresedagen. Hotellet vi bodde på va Scandic Europa och va riktigt fint hotell samtidigt som dom verkligen tänkte på barnen då dom fick varsin påse med målarblock och kritor. Rummet var lagom stort för oss 4 och rummet som Fs föräldrar fick va oxå riktigt bra och var verkligen ordentligt handikappanpassat oxå. Perfekt. Så toppen betyg från oss alla. Medans vi väntade in på 2 andra som oxå skulle med på Danmarksresan så passade vi på att gå en sväng i Femmanhuset då hotellet låg precis bredvid. Perfekt för shopping ;) Sen innan vi alla begav oss till våra rum för kvällen av njöt vi lite kvällsmat på Pizza Hut som låg i samma byggnad som hotellet. Servitören vi hade va helt otroligt serviceinriktad. Han bjöd verkligen på sig själv och gjorde vårat besök riktigt bra.

Lite fula grimaser måste man göra när man är på hotellrummet ;)

När vi var inne i Femmanhuset så fanns det en utställning med bland annat en helikopter.
Barnen var inte sen på att test sitta ;)

Efter en god natts sömn och en riktigt god frukost samt riktigt bra service från frukostpersonalen som kom med pannkakor till barnen utan att man ens hade beställt eller frågat efter det så checkade vi ut och begav oss mot båten.

Vi väntar för fullt på att få gå om bord =)
Väl ombord på båten sen så hittade vi lekrum för barnen. Där fanns det pingisbord, Airhockey, minigolf, tv-spel och lite annat smått och gott för barnen att leka med under resans gång

Att spela minigolf tyckte William var väldigt kul

Detta var oxå kul att göra

När vi kom fram och efter att vi hade checkat in så var vi alla barnen väldigt sugna på att bada direkt. Jag kommer faktiskt inte ihåg om vi badade först eller om vi mötes upp alla efter att vi hade installerat oss på rummen för att gå ut och äta. Men har för mig att vi gick och åt först. Vi hittade iallafall ett mysigt ställe som hade inriktning på mat åt det amerikanska hållet. Portionerna va iallafall rejäla och riktigt gott var det oxå samt prisvärt. Så om ni åker till The Reef eller ja bara tar en resa över dagen så rekommenderar jag verkligen att gå hit och äta för det var riktigt gott. Sen var vi alla snabba på att hoppa i badet och nyfikna på hur det var.

Här va det riktigt mysigt och varmt =)

Vatten rutschkanan som kan skymtas vågade jag faktiskt åka själv även om Fredirck åkte
tätt bakom. Men även William vågade åka denna. Men han fick inte åka ensam utan han
åkte med Fredrick och det var en stolt kille som kom ner efteråt =)

Så här såg vårat rum ut fast spegelvänt. Barnen tyckte det var kul att få sova så här
och turades om att sova överst.

Bilderna från badlandet och hotellrummet är tagna från Scandic hotels hemsida då jag som sagt innan var dålig på att ta bilder från visstelsen ;)

Efter badet var det dags att försöka få i oss nån middag. Men det var inte lätt att hitta nåt bra ställe som var prisvärt, något att äta för alla samt enkelt att komma in med rullstol. Vi hittade en kinarestaurang tillslut som vi tyckte verkade ha bra mat. Dock var servicen inte alls nån bra så vi gick där ifrån och tillslut hamna vi på hotellets restaurang. De va lite väl dyrt där tycker jag. Bara barnens barnpizzor och dricka gick på 200 dkk. Så är man en barnfamilj så rekommenderar jag att man faktiskt går till nån utav stadens restauranger istället. Där får man mer för pengarna faktiskt. Efter en tidig dag med båtresande och massa bad som somnade vi alla riktigt skönt tillslut i våra sängar.

Dagen där efter vaknade vi tidigt och badkläderna åkte snabbt på under dom vanliga kläderna så vi snabbt kunde gå och bada efter vi hade ätit frukost. Efter måååånga timmars badande var det dags att upp på rummen och vila en stund och byta om för kvällens festligheter. Vi skulle ut och fira Fs mamma som fyllde jämnt. Att fira henne var den stora anledningen till varför vi åkte hit. Vi gick till en av stadens restauranger denna kväll och även denna gången var de riktigt god mat, prisvärt och mysigt så även detta ställe rekommenderar jag att gå till. Tyvärr kommer jag inte ihåg alls vad dessa ställen heter just nu. Men kommer jag på det skall jag skriva ner det. Men dom låg i samma länga kan man säga strax innan hotellet. Så nära och bra var det =) Efter ett mycket trevligt födelsedagsfirande så somnade vi även denna natt riktigt gott.

Så kommer vi till dagen då det var dax att åka hem igen. Vi hoppade alla över att bada denna dagen och gick en promenad på stan och kollade utbudet av butikerna innan det var dags att be ge sig till båten. Hittade en riktigt kul butik som heter Tiger. Finns tydligen här i Sverige oxå men under namnet TGR. Fanns mycket att välja på och riktigt bra priser oxå. Så det blir nog snart en tur ner till Göteborg för att ta en vända i butiken och se vad för roliga fynd man kan göra =) Båtresan hem gick bra och det märktes att vi alla var trötta efter allt badande. Så när vi alla väl landade hemma så var vi riktigt trötta men väldigt nöjda med resan. William tyckte det va så roligt så han tyckte att vi även skulle fira hans födelsedag där =) Ja kanske nästa år men i år blev det kalas på hemma plan.

Jag kan verkligen rekommendera alla badsugna familjer att åka dit. Men som sagt ovan. Ät ute istället för på hotellet.Frukosten var riktigt fin och fanns mycket att välja på för både vuxna och barn.

Tack svärmor för att vi fick följa med på denna resa och att vi fick vara med och fira din stora dag <3