Ett år av kärlek

Efter att det tog slut mellan mig och exet och när jag insåg att jag aldrig älskat han på riktigt utan hela tiden bara vart kär i fantasin och drömmen att få leva ett riktigt familjeliv trodde jag aldrig att jag nån gång skulle få en chans att faktiskt få bli kär på riktigt och få känna hur äkta kärlek skall vara.
 
Men nu har ett helt år gått sen vi träffades första gången och från den första stunden vi träffades fram tills idag så har jag fått känna på hur äkta kärlek skall vara och fått känna på hur fantastiskt det är att få vara kär och känna kärlek från någon annan. Detta trodde jag som sagt aldrig att jag skulle få uppleva men du har bevisat något annat. Tack för att du vill dela ditt liv med mig. 
 
Året tillsammans har kantats av hinder som mitt diskbråck, min och exet relation till varandra som nu dock är mycket bättre, vårdnadstvist och lite annat. Men du har hela tiden stått där vid min sida i alla väder. Men trotts allt detta så har jag aldrig mått bättre som när jag är tillsammans med dig. 
 
Att du även från första stund har accepterat mig som den jag är och att jag inte behöver vara någon annan för att du skall älska mig är så otroligt skönt. Jag slipper spela ett spel vilket jag tidigare har fått göra. Men inte nu längre. Nu är jag den jag alltid velat vara och försökt att vara men som har fått legat där inne och väntat på att få komma ut igen. Du har accepterat att jag inte har ett så lätt förflutet men vi kan tillsammans se framåt och skaffa en egen framtid tillsammans även om vår relation alltid kommer att kantas av vårat förflutna och vad vi vart med om innan. Men vi gör hela tiden det bästa för att skapa vår egna regler och våran egen framtid. 
 
Tyvärr har mycket av min tidigare erfarenhet av relationer gjort att jag idag har svårt för att säga hur mycket jag älskar dig. Är så rädd för att säga dessa ord och sen bli sviken som jag tidigare blivit. Även om man inte var kär på riktigt innan så gör det oavsett väldigt ont av att bli sviken. Så detta har tyvärr gett sina ärr så det är svårt. Men jag försöker och jag lyckas faktiskt ibland och för varje gång jag lyckats säga just de orden så känns det så mycket bättre, som att ett ärr har försvunnit. 
 
När vi träffades så pratade vi om vad vi båda ville ha i framtiden och vi ville och kände båda samma sak. Vi var båda nöjda med var sin pojke sen innan men nu står vi här och väntar ett gemensamt barn. Något jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva igen men jag är så otroligt glad att det är just dig jag väntar barn med för när jag ser hur du leker med K och hur du leker med William så gör du ingen skillnad på att K är din biologiska son och William är min son utan du leker och behandlar dom på samma sätt och jag är så otroligt glad för jag ser hur bra William mår när ni är tillsammans och hur mycket även han saknar dig när du inte är hemma. Jag är så glad att du skall bli pappa till vårat gemensamma barn. En pappa som inte är rädd för att leka med sina barn. Du är en fantastisk pappa och jag vet att du även kommer bli en lika fantastisk pappa till det barn vi nu väntar tillsammans.
 
Jag kan inte nog säga hur glad jag är att det var just dig jag träffade där och då förra sommaren. Att jag vågade chansa att flytta ner till dig och lämna allt det bekväma och kända för att börja om på en ny plats och nåt helt okänt. Men denna flytt var aldrig svår. Det kändes så rätt från början och känns lika rätt idag. Så även om jag inte säger det så ofta som jag egentligen skulle vilja säga och jag hoppas att du trotts allt vet hur mycket jag faktiskt älskar dig. 
 
Dessa ord från Magnus Ugglas låt Astrologen beskriver så bra hur det känns med dig.
 
Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när du har mej när jag tar dej,
din hungrande kropp får frid,
bortom all rum och tid.
 
Du är den vackraste jag mött,
inte tuff och kall och hård som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när jag har dig när du tar mej,
min hungrande kropp får frid bortom all rum och tid.
 
 
 
Denna bild är den första som togs på oss. Vi var på date och satt bakom hotell Laholmen i Strömstad när en kvinna kommer gåendes förbi där vi sitter och frågar om hon skall ta en bild på oss för vi såg så kära och söta ut. Så ja detta blev resultatet och jag är glad för att kvinnan stannade och frågade detta och föreviga denna stund för oss <3
 

Kommentera här: