Längesen

Nu va de länge sen jag skrev. Men ni är många som dagligen tittar in och det är kul att se att ni är så många även om det vart lite glest men inlägg nu. 

De har hänt en del nu faktiskt. I mitten av januari träffade jag min advokat och det kändes riktigt bra. Fick bra förtroende för han. Va väldigt nervös att gå dit så hade med mig F och mamma. Kände jag behövde det stödet då det skulle diskuteras känsliga och jobbiga saker. Sen kunde dom även hjälpa mig med att komma på saker som jag glömde berätta och som dom själva vart med om eller sett och hört. Just nu är det bara att vänta på vad som skall ske nu. Men det kommer bli en jobbig tid framöver. 


Nåt annat som oxå har hänt och som är riktigt kul är att vi den 16 januari fick nycklarna till huset som vi skall hyra och den 20 sov vi första natten. Så veckan som gått har bestått av en hel del körning av saker till huset och i helgen som var gick det sista flyttlasset. Så skönt att bli färdig. 

Det mest frustrerande har varit att man inte kunnat vart med och hjälpa till med flytten så mycket som man egentligen velat. Men man har gjort så gott man kunnat ändå och ibland även bärt lite för tungt och förmycket tyvärr. Men så svårt att låta bli :( Men nu är det iallafall färdigt och nu är det bara att få sakerna på plats kvar. Lite shopping blir de nu oxå för att hitta saker som passar till huset och det vi vill ha i inredningsväg. Men blir kul att få börja starta ordentligt på "nytt" tillsammans med ett gemensamt boende :)

Nått annat riktigt kul är att Rebecca och Robert fått sitt andra barn. En liten Thea valde att göra en snabb entré till stora världen när hon väl bestämde sig för att det var dax. Välkommen till världen lilla söta Thea. 

Jag fick den stora äran att passa deras son Noah medans dom var på BB. Blev en tur och retur från Väjern till Fredrickstad mitt i natten (eller ja riktigt tidigt på morgonen hur man nu vill se det) för att hämta Noah som fick åka med dit då det gick så fort när lilla Thea bestämde sig för att komma. Men en sån resa gör man gärna när det gäller ens vänner :)

Noah och William hade fullt upp när Noah var här. Så det var bus på hög nivå från morgon till kväll. Men det gick bra. Dom va snälla och hjälpte till lite då och då med att packa och flytta lite saker till huset. Bra med några extra händer. 

Dessa va dom stora händelserna i januari. Sen har de hänt lite små saker här och där. Men de orkar jag inte skriva om utan ville ta dom stora och riktigt roliga sakerna :)

Nått annat kul jag kan berätta att jag fortfarande är lika kär i F och ångrar inte en dag att jag vågade ta steget och flytta från Strömstad. Även om man saknar familj, vänner och arbetskamrater. Men va gör man inte för kärleken? ;)










Kommentera här: