Sportlov

Så lider den sista dagen av detta sportlovet mot sitt slut.

Vi började Williams "första" sportlov med att vakna ganska tidigt då jag skulle till sjukgymnastiken. William tyckte det var jätte kul att få följa med och han charmade alla som var där. Mitt lila charmtroll <3 Han hade koll på vad jag skulle göra, hur många gånger jag skulle göra sakerna och han hjälpte mig med inställningarna. Så hjälpsam <3 Efteråt åkte vi hem för att duscha och sen packa väskan då vi skulle dra till Strömstad ett par dagar nu när han va ledig från förskolan. När vi kom till ett soligt Strömstad så parkerade vi bilen och tog oss en liten promenad mot leksaksaffären sen vidare till Apoteket och sen avslutade vi vår runda med en fika på Kaffedoppet. Mysigt. Var riktigt länge sen vi var i väg och fika på det sättet. När vi hade fikat klart åkte vi för bi mammas jobb och hämtade henne innan vi åkte hem till mamma och pappa. Resten av måndagen bestod bara av att mysa med William, mina föräldrar, lillsyrran och kusin Lina.

Tisdagen vaknade vi ganska tidigt oxå och jag och William låg och busade och pratade innan vi gick upp för att äta lite frukost. Vid matbordet gjorde sen även övriga familjemedlemmar oss sällskap =) Efter frukosten begav vi oss till Nordby för att titta på lite saker in för lillsyrrans student. Jag skall fixa hennes studentkort och tårta så vi vill vara ute i god tid och kika runt så att man sen bara kan plocka ihop det som skall va till. När vi kom hem så gick William och lekte med en kompis och vi andra satt bara och prata. Ja bara umgicks =)

På onsdagen var det dax att packa väskan och åter bege oss hemåt igen. Men vi började med sovmorgon och mysfrukost med mamma och pappa. Lillsyrran hade åkt iväg på tisdagskvällen med hennes kille. Men innan vi skulle åka hem så begav vi oss hem till familjen Johnsen för trevligt umgänge =) Bebismysa fick man oxå göra massa medans William och Noah lekte för fullt. Även om William gärna ville vara ute i vardagsrummet med oss. Han ville gärna vara nära lilla Tea <3 En som längtar jättemycket efter ett eget litet syskon ;) Trevligt prat och självklart satt vi och kollade på OS oxå =) Efter några trevliga timmar var det dax att åka och handla innan vi skulle påbörja färden hem. Lagom efter att vi hade satt maten i bilen får jag ett sms från jobbet att dom vill att jag skall ringa så det gör jag och dom ville att jag skulle komma förbi för att hämta min present från dom så de blev en liten snabb tur in på jobbet. Alltid lika kul att komma dit och man saknar verkligen alla goa arbetskamrater och dom boende. Fick jättefin present som jag tänkte att jag skulle visa er i ett eget litet inlägg =) Tack alla underbara arbetskamrater för de fina presenterna <3 När vi kom hem var det bara mysa och slappa i soffan som gällde

Torsdagen var det åter dax att åka till sjukgymnastiken och William följde med även denna gången. Han höll på att prata hål i huvudet både på mig och alla som var där ;) Min lilla pratkvarn <3 Sen var det hem och duscha innan det var dax att dra till Lysekil för att besikta Fredricks bil. Som vanligt när man skall besikta bilen så är man super nervös även om det inte är min bil. Men lika nervös ändå. Och konstigt nog när jag skall besikta bil så är jag alltid nästan en timme innan. Fattar inte varför det alltid blir så. Men just nu va de ju skönt då jag kunde sträcka på mig en stund innan det var dax att åka hem igen. Och ja väl hemma fortsatte vi att bara ta det lugnt och mysa =)

Fredag till söndag har sen bara bestått av mys och lek och självklart en massa OS. Hockey och skidor =) Tyvärr blev ryggen värre i går (lördag) så de blev inte så mycket för mig som jag kanske hade tänkt men de får vi ta igen en annan dag när det känns något bättre i ryggen igen =)

Ja detta har vart en vecka som har gått ut på att bara umgås med nära och kära. Precis som det skall vara =)

Hoppas ni alla har haft en fin vecka <3

Kommentera här: