Längtan efter jul

När vi är i slutet av oktober börjar man längta till första november för då vet man att det bara är en månad kvar till jul. När vi sen kommer in i november börjar man räkna ner dagarna till första advent. Så nu går man här hemma och längtar för fullt efter att de skall bli första advent så man kan få börja plocka fram julen. 
 
Ca sådär två veckor innan första advent så börjar de klia bra i fingrarna med att få plocka fram adventsljusstakar, hänga upp julgardinerna och börja julbaka. I år känns de precis samma fast längtan efter att få baka är nästan större i år än va de brukar vara. Även lusten att göra julfint här hemma är större än vanligt. Om de beror på att de är första julen tillsammans med älsklingen och nytt hem att inreda de vet jag inte eller om de beror på att man går hemma och är sjukskriven. Vilket som så är lusten stor och man börjar fundera på om man skall börja plocka fram grejerna redan i helgen :) 
 
Varför jag vill plocka fram de redan i helgen är för att vi har både William och K här då och inte när det är första advent. Så man vill liksom ha lite sådär för advent här hemma men även så att båda skall få vara med och greja lite då jag vet att båda killarna älskar julen precis som jag gör ;) Så vi får se. 
 
Men oavsett så kan jag börja göra julfint i början av nästa vecka så nu är det inte långt kvar till första advent och julmys :)
 
 
 
 Bild från förra året :)

Kommentera här: