Året 2013

Oj vilket år det har vart. Det har vart mycket glädje men oxå mycket sorg. 
 
Året började med att jag och exet skulle ha ett uppehåll efter 13 år men jag tog steget längre och ansökte om skilsmässa. Kände att de som jag länge gått och tänkt på var dax att göra slag i saken. Inga mer lögner, misstankar och bristande förtroende. Det var dax att hitta mig själv som jag tappade bort nån gång på vägen under alla dessa år. Den gamla Iréne hade aldrig ståt ut med allt men hon kom och knackade på och sa till mig att jag skulle våga ta steget och bli glad och lycklig igen. Och lycklig ja det blev jag :)
 
Jag gjorde en väldigt stor personlig resa genom att hitta tebax till mig själv men även genom att gå ner 30 kg. Hela otroliga 30 kg lyckades jag gå ner på 7,5 månad. Så även om det var en stor själslig resa så blev de även en kroppslig resa. 
 
           
 
Här skilde det ca 6 kg. Syns ganska bra i ansiktet
 
 
Några kilon till
 
           
 
Med takt att kilona rasa började oxå självförtroendet komma
 
 20 kg hade man gått ner här
 
Riktig kärlek lyckades jag oxå att hitta under sommaren. Men innan jag hittade den så träffade jag tre andra. Träffade först K som va väldigt trevlig men visade sig inte va nåt att hänga i granen efter en första dejt trots allt. 
 
Sen möte jag M och jag har mycket att tacka han för. Han fick mig att våga ta för mig. Våga leva livet och han accepterade mig precis som jag är. Vet inte hur många gånger jag tackat dig M, men de känns som att jag har dig att tacka för mycket. 
 
Jag fick höra mycket att passa på lev livet nu när du är singel och de tänkte jag göra. Så jag passade på att flörta både här och där. Och jag är väldigt glad att jag vågade. P var den tredje jag träffade. Goa glada P. Även han gjorde så att jag kände att jag dög precis som den jag är och fick mig att känna mig fin. 
 
Och sen. Ja sen träffade jag F och han har verkligen förändrat mitt liv. Äntligen får jag känna på äkta kärlek och en som älskar mig som den jag är trots mitt bagage och mina skavanker. Han har fått mig att våga kasta mig ut i livet utan säkerhetslina. 
 
De har stundvis vart skrämmande att våga ta för sig på detta sätt men oxå så befriande för förr var jag inte rädd av mig. Jag vågade chansa. Men sen försvann de. Dock har de kommit tebax nu ;) Så i oktober vågade vi ta chansen och jag och William tog vårat pick och pack och lämnade vår trygga vrå i Strömstad till nya okända marker och äventyr i Kungshamn. Ett av mitt livs bästa beslut :)
 
Ett annat äventyr jag prövade mig på var att fixa ett nytt jobb. Tyvärr han jag inte jobba mer än 4 dagar innan jag blev sjukskriven :( Så detta är min stora utmaning just nu. Att bli så frisk som möjligt från min ryggvärk. 
 
Ryggvärken beror på ett diskbråck. Men när jag gjorde röntgen upptäckte dom mer än bara diskbråck. Diskarna ligger tätt. Två kotor ligger snett och jag har artros i ryggslutet. Ingen kul diagnos eftersom jag är så ung och då vill man inte höra att ryggen är skrot. Men dom misstänker att allt har blommat ut nu tack vare att jag gått ner så mycket så fort så kroppen har inte hunnit anpassa sig så de gäller nu att gå på sjukgymnastik 2-3 gånger i veckan för att stärka kroppen. Vilka problem jag kommer att ha av artrosen får tiden utvisa. Kanske kommer den märkas mycket eller kanske jag inte kommer märka av den alls sen. Men de får tiden utvisa. 
 
I år fyllde William 5 år och jag fyllde 30. Tänk att man vart mamma till denna underbara lilla kille i 5 år. William har verkligen förgyllt min vardag. Visst kan han göra en arg ibland men det är inte så ofta och han är nästan alltid glad och snäll så klart att även han får va lite olydig och bångstyrig ibland ;) Han är ju trots allt min son och då skall humöret kunna viss ;) De blev dock inget stort firande för nån av oss utan de blev bara den närmsta familjen och vänner. Vi får slå på större nästa år istället ;)
 
 
Födelsedagsfrukost i mammas säng
 
 
Paketöppning
 
 
Legot som han länge hade önskat sig
 
           
 
Williams födelsedagstårta
 
           
 
Mina födelsedagstårtor
 
 
Mina fina födelsedagspresenter
 
Påsken firade vi dock lite mer. Vi var hemma hos mig tillsammans med mina föräldrar som alltid och som alltid när vi är tillsammans så är det så underbart att få umgås allihopa så där. 
 
           
 
Påskens tårta
 
           
 
William och Wilma letade efter påskägg
 
Midsommar firades även de hos mig och så även där tillsammans med mina föräldrar och syskon och min farbror Nico. Men i år var även Rebecca, Robert och Noah med och firade. Storasyrran och hennes kille kom även dom förbi en stund vilket var riktigt trevligt. Kanske man kan samlas allihopa även nästa år? De hade vart riktigt trevligt. Och självklart hoppas jag att även Fs föräldrar och syster kan och vill vara med och fira med oss. Hade vart riktigt trevligt att få samlas alla så här. Alla som står mig nära :)
 
 
           
 
Midsommarafton
 
 
           
 
Robert var grillmästare medans dom andra satt och kolla på
 
           
 
 
Mor och son busar som vanligt ;)
 
Julen blev lite uppdelat i år. Den 23:e firade vi jul hos mamma och pappa och julafton firade vi hos Fs föräldrar. Mer om dessa dagar kan ni läsa här och här. Skriver inte så mycket om det då det precis har vart ;)
 
De har vart många motgångar detta året men oxå så otroligt många medgångar så det är otroligt. Detta är trots allt mitt bästa år på många många år och sommaren får jag nog säga har vart den bästa tiden i år :) 
 
Så vad väntar jag mig nu då inför år 2014? En fantastisk son och en underbar man (får man säga man även om man inte är gifta?) har jag redan i mitt liv. Men de finns en del att se fram emot. Skilsmässan kommer bli klar dom närmsta dagarna (hoppas jag på) så jag kommer att va en skild kvinna, men ack så glad ändå :) I månadsskiftet januari februari kommer vi att flytta till hus. Skall bli så kul att få flytta till något nytt och gemensamt boende. Även om vi har ett gemensamt boende just nu så blir de ändå något annat på nåt sätt när man flyttar in hos någon. Nu flyttar vi verkligen in i något gemensamt. Nu blir de vårat hem. Ett hem att fortsätta knyta an vår fina lilla familj :)
 
I början av året så skall jag få börja artros skola så jag skall få lära mig att leva med min artros. Skall även få börja smärtskola så jag vet hur jag skall kunna leva med smärtan. 
 
William blir ännu ett år äldre och så även jag men den biten talar vi tyst om ;) Men tänk nu är han så stor att han till hösten skall få börja i förskoleklass. Det där lilla hjälplösa barnet man höll så ömt i sin famn börjar bli riktigt stor nu <3 Han kan så mycket och ibland får jag påminna mig själv om att han inte är så gammal. Men han är så otroligt duktig på så mycket och är så ivrig och vill lära sig så mycket nytt. Hjälpsam är han oxå. Alla vill han hjälpa. Har alltid vart sån och jag hoppas att de kommer att fortsätta så. Kan nog bli något stort av min älskade son en dag :)
 
Vad gäller jobb så vet jag inte riktigt vart jag står. Frågan är om ryggen kommer att palla att jobb inom vården eller om jag skall satsa på ett karriärbyte?
 
Ut och resa står på schemat i år oxå. De blir en resa till Danmark i i slutet av februari och nån gång under året skall det även bli en resa till Grekland har vi tänkt. Det är en resa jag verkligen ser fram emot. 
 
Enligt mitt årshoroskop så har jag en del kul och spännande att se fram emot. Men va det är det tänker jag inte avslöja. Men hoppas på att en av sakerna slår in iallafall ;) Om de blir så ja de kommer jag avslöja då för er :)
 
 
Tack 2013 och välkommen 2014
 
Bjuder här på lite fler bilder från de gångna året =)
 
           
 
En hel del badande blev det under sommaren. 
 
            
 
           
 
På en av min och Williams alla promenader hittade vi massa smultron
 
 
Glass njöt vi gärna av =)
 
           
 
En tur till Nordens Ark blev det med William, F och K           Även en tur till Liseberg blev det med William, F och K
 
 
William och F kör bilbana
 
 
Jag och William myste en massa även inne
 
                                      
 
Som här när det blev picknick inne under bordet
 
 
Mera glass. Här på väg hem från förskolan
 
 
Brorsan och hans dotter var på besök en dag och då blev det lite fika på trappen
 
 
 
En av våra höstpromenader
 

Kommentera här: