Musse tårta

William hade beställt en Musse tårta. Har en tårtform som ser ut som Musse som jag hade tänkt att använda. Hade tänkt att använda sugarpaste men kom på att alla barn kanske inte skulle gilla de. Så kom på att jag hade en pepparkaksform med Musse motiv så de fick bli nåt av de istället. Jag fick även gjort en laktosfri tårta för första gången oxå. Gick bättre än jag trodde. Båda tårtorna är gjorda på ljusa tårtbottnar å har samma fyllning som består av chokladpudding å banan. Nåt som passa barnen ;) Sen e dom spacklade med grädde å mussefigurerna e gjorda av sugarpaste.













Laktosfri variand

Kommentarer:

1 Nina:

Hej,
Var har du hittat pepparkaksformen som ser ut som Musse? Har letat och letat!

//Nina

Svar: Hej!
Den hittade jag på en loppis så vet tyvärr inte vart den skulle kunna gå att köpa.

Kram Irene
Iréne

Kommentera här: