En uppdatering om läget med svärmor!



Tänkte uppdatera er lite om va som händer.

Gubben å jag kommer inte skilja oss. Vi har pratat igenom å nu känns de så mycke bättre. Men har sagt de att får vi inte nån ordning på de här med svärmor så finns nog risken att vi går varsitt håll för skall de fortsätta så här så kommer jag inte orka. Utan då måste jag va självisk å tänka på mig själv. Å de va gubben helt med på. Men vi skall inte låta svärmor vinna...

I söndags (dagen efter) hade Daniels syster å deras moster å morbror lite av ett kris möte för att se va vi skall göra åt svärmor. För ingen orkar med hennes sätt längre. Så vad som skall ske e inte riktigt bestämt än. Men nu händer de iallafall något. Jag å Daniel har kollat upp lite å de ser ut som att vi kommer att skaffa besöksförbud iallafall. Sen får vi se va som mer händer. Men alla e överens om att svärmor behöver hjälp. Men hur man skall få henne att acceptera den e svårare att komma på.

De som e skönt om vi skaffar ett besöksförbud är att då kan vi åka ner till Skåne å hälsa på släkten utan att behöva tänka så mycke på svärmor för vart vi än går gäller besöksförbudet å de e ju gött. Men de e inget vi skaffar förens alla e överrens om vad som skall ske.

Så ja så mycke mer än så kan jag inte berätta just nu. Men skall uppdatera er om vad som händer. Kanske finns de nån som har vart med i liknande situation å har ett bra förslag på va man skall göra. Ni får gärna höra av er.

Nu blir de en tur ut i de fina höstvädret å energi bosta ;)

Kommentarer:

1 Linda:

Håller med det du skriver! Låt henne inte vinna! Ni passar ju så bra ihop och ni har ju söta William!

Kommentera här: