Skola

Idag va de dax för skola igen som varje torsdag. Veckans höjdpunkt =) Va en ganska lugn skoldag då vi först inte va alla i klassen å sen va vi alla ganska trötta. Vi fick i uppgift att diskutera en uppgfit tillsammans som vi sen skulle redovisa. Detta skulle vi göra samtidigt som vi skulle ha enskilda samtal med läraren för att se hur vi låg till. De blev inte så mycke diskuterat kanske om just de ämnet. Kom in på andra ämnen under diskutionen ;)

Dom samtalena/disskutionerna e alltid sköna att lyssna å hänga med på. Har hamnat med helt underbara klasskamrater. Kommer verkligen sakna att träffa dom varje torsdag när vi e färdiga =/

Under mitt samtal med läraren fick jag redan på hur jag låg till å va jag fått för betyg i dom ämnena som va färdiga. Fick VG i nästan allt förutom i etik som bara blev G. Bara bara e de väl inte heller. Men la inte ner så mycke energi på just de ämnet då jag hade hamnat efter under praktiken å mest bara ville få de över. Sen berätta jag lite att jag tyckte datakunskapen kändes ganska meningslös då vi gör precis samma som jag gjorde när jag gick på handelsprogrammet som jag viste att jag iallafall hade fått G i när jag hade haft de. AnnaKarin (läraren) tyckte att de lät onödigt för mig att gå de å tyckte jag skulle gå ner å prata med Annika som har koll på allt sånt som har med Komvuxprogrammen att göra. Så de gjorde jag på en gång. Berättade som de va å hon kollade upp va jag hade fått i datakunskapen å de visa sig att jag hade fått VG till å med =) Å eftersom de visa sig att de va samma kurs på samma poäng så tyckte hon inte jag behövde gå den om jag inte ville. Å de vill jag inte. Läraren där skall va väldigt utbildad då hon skall ha gått på KTH å nån annan stort univeristet eller högskola va de nu va samt att hon hade jobbat för ganska stora företag med justa data frågor. Men hon har inte så stor koll på hur man gör visa saker som vi behöver hjälp med utan de kan vi oftast lösa bättre själva å även hjälpa varandra bättre utan hennes hjälp. Så att slippa denna lektionen gjorde hela min dag =) Efter lunchen skulle vi då redovisa våran uppgift, men de gick inte så bra som läraren hade hoppats på å inte vi heller tror jag. Vi satt helt tysta å hade inte mycke å säga när vi väl sa nåt. Detta har aldrig hänt sen vi började i höstast så eftersom vi inte hade så mycke å säga å verkade helt borta fick vi sluta tidigare. 

Resten av dagen har spenderats i soffan. Har vart så otroligt trött. Fattar inte va som hänt. Vist sov jag dåligt. Men att va på väg å decka i soffan innan klockan ens slagit 4 e länge sen. Har inte vart så trött sen jag väntade William. Hade man inte haft svårt att få barn skulle man nästan tro att man va gravid. Men tyvärr.  Så tidigt i säng skall de nog bli ikväll.

Morgondagen bjuder på en tur upp till Nordby för å kolla på nya skor till mig faktiskt. Mina gamla läcker in vatten =( Sen skall jag väl försöka hinna med lite plugg oxå innan jag hämtar William från dagis.

Nu skall jag va lite social med Daniel så tack å hej för mig =)

Kommentera här: